1397/10/18 - شفاف سازی از سیاست های اصلی صندوق بازنشستگی و وزارت کار است / ضرورت خدمت رسانی به بهترین شکل ممکن
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر اهمیت به کاربستن تدبیر علمی برای حل مشکلات این صندوق تأکید کرد و گفت: صندوق بازنشستگی با نگاه به آینده و نقد عالمانه-منصفانه و در چارچوب منافع ملی تلاش می کند تا «امید» و «امیدواری» را به جامعه بازنشستگان تزریق کرده و خدمات موجود را به بهترین شکل ممکن ارائه کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در نشست یک روزه مدیران ستادی و نمایندگان استانی حوزه های مختلف صندوق بازنشستگی کشوری که در تهران برگزار شد، یاس و ناامیدی را دشمن خلاقیت، نشاط، کار و تلاش، ایده و ابتکار و هر گونه انگیزه بهبود عنوان کرد و گفت: اگر «امید» در جامعه نیافرینیم، مرتباً آن را بازتولید نکنیم و براساس آن، آینده خود را ترسیم نکنیم، یقیناً جامعه در آینده با چالش های سخت و بحران های اجتماعی بزرگتری مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: پس باید همه با تعامل و همدلی در سایه تدبیر و پمپاژ امید به جامعه از این مراحل موقت بحران به خوبی عبور کنیم که قطعا همین هم خواهد شد و این تصمیم و سیاست دولت در شرایط کنونی به خصوص برای عبور از تحریم هاست.

تقی زاده با بیان اینکه مدیران ستادی و استانی صندوق بازنشستگی نسبت به همه بازنشستگان مسوول هستند، گفت: پاسخگویی یک رکن اساسی برای صندوق بازنشستگی است و اینکه کار بازنشسته بر زمین بماند برای من قابل پذیرش نیست و باید کار این عزیزان در سریعترین زمان ممکن و به بهترین نحو انجام شود.

او با بیان اینکه باید فعالیت های نو و تازه ای در سطح استان ها انجام شود، گفت: لازم است شورای مشورتی نخبگان و بازنشستگان تشکیل شده و به این پرسش به ظاهر ساده در قالب برنامه مدون و بومی شده هر استان پاسخ داده شود که: «چه کنیم تا حال بازنشستگان عزیزمان بهتر شود؟»

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه دولت دوازدهم و به خصوص شخصیتی چون دکتر شریعتمداری گفتگوی اجتماعی با بخش های مختلف را در دستور کار قرار داده و کاملا آگاهانه و با اشراف کامل نسبت به مسائل اجتماعی، اقتصادی و حتی سیاسی و امنیتی دست روی نقاطی می گذارد که ضعف ها و البته مطالبات شرکای اجتماعی آنجاست، تأکید کرد: جوان گرایی و شفاف سازی و گفتگوی مداوم با مردم در کنار تعامل با مجلس و سایر نهادهای حساس از روش های کاهش مخاطرات پیش روست.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اظهار داشت: فرآیند اداری در خدمت رسانی باید کوتاه شود و بهتر است هر خدمتی به صورت الکترونیکی به بازنشستگان ارائه داده شود. ضمن اینکه ارتباط دو سویه و مستمر مدیران استانی با بازنشستگان و کانون های بازنشستگی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی ادامه داد: نشست با نخبگان و استفاده از ایده های نو و تازه در اداره امور و ارائه خدمات بهتر و توجه و تقویت میز خدمت برای پاسخگویی درست به عنوان نماد یک سازمان باید مورد توجه مدیران استانی قرار گیرد.

تقی زاده در بخش دیگری از این نشست به مسائل مورد اشاره مدیران ستادی و استانی دربارۀ استخدام نیروهای مورد نیاز استان ها، استخدام فرزندان بازنشستگان، اطلاع رسانی دقیق دربارۀ بیمه تکمیلی، هماهنگی بیشتر میان بخش های مختلف صندوق و لزوم شنیدن صدای واحدی از مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری پاسخ گفت.

لزوم هماهنگی ستاد و صف، کیفیت فعالیت کمیته های پنجگانه، چگونگی شنیده شدن صدای بازنشستگان، بیمه تکمیلی بازنشستگان، اشتغال به کار فرزندان بازنشستگان و برنامه ریزی برای خانه های امید از جمله موارد مورد اشارۀ مدیران کل و مدیران استانی در این نشست بود.

گفتنی است نشست یک روزه تخصصی مدیران ستادی و استانی صندوق بازنشستگی کشوری با حضور واحدهای تخصصی صندوق بازنشستگی کشوری ازجمله حوزه درآمد و هزینه، حوزه اداری و مالی، فنی، روابط عمومی و ارتباطات، فرهنگی و اجتماعی، برنامه ریزی و توسعه سیستم ها، فناوری اطلاعات و .. برگزار و مسائل هر حوزه در نشست کارگروه های تخصصی مربوط به آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.