معاون روابط کار وزارت رفاه در مشهد:

زیرمجموعه های وزارت کار خدمات را به شایستگی به مردم منعکس کنند/ اثرگذاری خدمات الکترونیک در ایجاد شفافیت

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سفر به خراسان رضوی بر لزوم انعکاس شایسته خدمات سازمان های زیرمجموعه این وزارتخانه به مردم تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی خراسان رضوی، حاتم شاکرمی روز گذشته (چهارشنبه ۱۷دیماه ۹۹) در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مشهد افزود: هر یک از اعضای شورای هماهنگی به عنوان نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید خدمات انجام شده به مردم را به شایستگی در استان‌ها بیان و ارائه کنند.

وی با بیان اینکه با کمک یکدیگر می‌توانیم از شرایط سخت تحریم با موفقیت عبور کنیم، ادامه داد: امروز در شرایط تحریم اقتصادی باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و بخشی از مشکلات را با تلاش و توانمندی مدیران و دلسوزان در کشور رفع کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: شفاف سازی و الکترونیکی کردن خدمات موجب بازدارندگی و پیشگیری از خطاها می‌شود و تاکید وزیر تعاون نیز همواره بر ارائه خدمات صحیح و شفاف به مردم و دسترسی آنها به اطلاعات بوده است؛ در این راستا الکترونیکی کردن خدمات در این وزارتخانه توانسته است به ایجاد شفافیت کمک بسیاری کند.

شاکرمی تصریح کرد: همه ما باید تا ساعت آخر مسوولیت، به انجام وظایف و ماموریت‌های خود عمل کرده و بیش از گذشته به مردم خدمت کنیم.

سرانه خدمت به مشترکین استان خراسان رضوی برای هر کارمند ۱۵هزار نفر است

علیرضا کریم دادی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری خراسان رضوی نیز به عنوان میزبان این نشست، گزارشی از عملکرد ویژه صندوق بازنشستگی کشوری در این استان ارائه و بیان کرد: دستاوردهای ویژه مدیریت صندوق در استان با سرانه خدمت رسانی بیش از ۱۵هزار نفر برای هریک از همکاران ما و با تلاش های مستمر آنان عملیاتی شده است.

کریم دادی گفت: این سرانه خدمت در دستگاه های اجرایی کل کشور و صندوق بازنشستگی کشوری، به نوبه خود منحصر به فرد است.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری خراسان رضوی  آمار حقوق بگیران جاری و راکد استان را ۱۴۲ هزار و ۸۷۸ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد شاغلین مشمول صندوق بازنشستگی در خراسان رضوی  ۷۵هزار و ۹۶۳ نفر است.

وی اظهار داشت: سهمیه کشوری تخصیص یافته برای پرداخت وام ضروری ۱۰ میلیون تومانی با سود ۴درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه به مشمولان مشترک صندوق در استان خراسان رضوی، برای ۱۰هزار و ۳۸۶ نفر در ۶ مرحله است که مرحله اول آن به حساب افراد مشمول واریز شده است.

کریم دادی یادآور شد: مابقی سهمیه ها طی ۵ ماه آینده و برای هر ماه یک مرحله واریزی، انجام خواهد شد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان خراسان رضوی با بیان اینکه سامانه نیازسنجی این مدیریت در راستای سنجش تمایلات و نیازهای جامعه هدف طراحی شده است، اظهار داشت: همواره ارائه خدمت به مشترکین صندوق در نقاط مختلف استان، به صورت غیرحضوری ملاک عمل ما بوده تا به این ترتیب از ترددهای غیر ضروری، بلاتکلیفی و تحمیل هزینه های زیاد ناشی از رفت و آمد و اتلاف زمان این عزیزان، تا حد زیادی جلوگیری شود.