مدیر صندوق بازنشستگی استان آذربایجان غربی خبر داد:

تقدیم نامه بازنشستگان آذری زبان به دکتر نوبخت

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان آذربایجان غربی از تقدیم نامه کانون های بازنشستگی این استان به محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص همسان سازی حقوق و مشکلات این عزیزان خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان آذربایجان غربی، مهدی صدراحمدی اظهار داشت: در سفر دکتر نوبخت به آذربایجان غربی، نامه ای که از سوی روسای کانون های بازنشستگی استان تهیه شده بود همراه با لوح تقدیر برای قدردانی از تلاش های ریاست سازمان برنامه و بودجه در تحقق مطالبات بازنشستگان عزیز تقدیم ایشان شد.

وی تصریح کرد: این نامه توسط تعدادی از بازنشستگان و روسای کانون ها تهیه و در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور دکتر نوبخت برگزار شد، با توجه به زمان محدودی که وجود داشت، تقدیم ایشان شد.

صدراحمدی همچنین گفت: این نامه در خصوص ضرورت تداوم همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین در سال های آینده، بیمه تکمیلی درمان و سایر نیازها و مطالبات بازنشستگان تهیه شده بود.

وی با بیان اینکه مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری استان آذربایجان غربی بیش از ۵۰هزار نفر حقوق بگیر را تحت پوشش دارد، گفت: از میان این تعداد، ۳۶هزار و ۱۶۷ نفر مرد و ۱۴هزار و سه نفر زن هستند.

گفتنی است، پیش از این و در هجدهمین  نشست مدیریت صندوق بازنشستگی استان آذربایجان غربی با جمعی از مدیران کانون های بازنشستگی که در محل خانه امید ارومیه برگزار شد، ضمن اظهار رضایت مدیران کانون ها از  اجرای طرح متناسب سازی حقوق مقرر شد تا در زمان سفر دکتر نوبخت به آذربایجان غربی نسبت به موضوع دائمی بودن قانون متناسب سازی بازنشستگان درسال های آتی، تامین و ابلاغ اعتبار لازم به صندوق بازنشستگی کشوری جهت صدور احکام مربوط به مناطق جنگی، توجه به مفاد ماده ۸۵ قانون مدیریت و سهم پرداختی دولت درخصوص بیمه تکمیلی بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۰ و همچنین ضرورت پرداخت به موقع کسورات بازنشستگان به بانک ها و موسسات مالی به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری شود. همچنین به پاس خدمات دکتر نوبخت در حوزه حقوق بازنشستگان با اهداء لوح تقدیری از رئیس سازمان برنامه و بودجه قدردانی شود.