با حضور مسئولان استانی در خراسان جنوبی؛

معدن مسگران به بهره‌برداری رسید

همزمان با چهارمین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و ولادت حضرت زهرا(س) ، بهره‌برداری رسمی از معدن مس مسگران در شهرستان سربیشه طی مراسمی آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، دراین مراسم که با حضور محمد محمدی فرماندار سربیشه ، حجت الاسلام و المسلمین نجمی پور امام جمعه ، مهدی مولایی رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت سربیشه و جمعی از روسای ادارات شهرستان سربیشه برگزار شد، محمدی فرماندار شهرستان توجه به ظرفیت های معدنی منطقه را در راستای محرومیت زدایی و توسعه شهرستان ضروری دانست.

در ادامه، شهرام خراطی زاده مدیرعامل شرکت صدرمعادن ایرانیان نیز با اشاره به راهبردها و برنامه صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، توسعه فعالیت های معدنی را از اولویت های این مجموعه عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: معدن مسگران با تکمیل عملیات اکتشافی همچون معدن مس ورزگ (قاین) ظرفیت تولید و استخراج را از برنامه پیش بینی شده فراتر ببرد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین نجمی پور امام جمعه شهرستان سربیشه نیز ضمن ابراز خرسندی از ورود صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت صدرمعادن ایرانیان به شهرستان محروم سربیشه که باعث خیر و برکت برای مردم منطقه خواهد شد، بر به‌کارگیری نیروهای بومی تاکید کرد.

گفتنی است معدن مس مسگران با ذخیره ۸۹۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۶۷ میلیارد ریال، ظرفیت اشتغال ۱۵ نفر را به صورت مستقیم دارا می باشد.