مدیرعامل شرکت ایران یاسا مطرح کرد:

صادرات محصولات ایران یاسا به ۲۵کشور/ تامین ۷۰درصدی نیاز داخل

مدیر‌عامل ایران یاسا (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) گفت: خوشبختانه ایران یاسا بیش از ۷۰ درصد نیاز بازار کشور در تایر و تیوب موتورسیکلت و دوچرخه را تامین می کند و تولیدات خود را به ۱۵ کشور جهان هم صادرات می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی هلدینگ صباانرژی، ارسلان امتعلی مدیر‌عامل ایران یاسا درگفت و گو با روزنامه ایران اظهارداشت: شرکت «ایران یاسا تایر» سهامی عام با نام «شرکت سهامی کارخانجات تولیدی و صنعتی ایران یاسا» با ۵۲ سال قدمت در بازار از قدیمی ترین شرکت هایی است که در کشور انواع تایر و تیوب موتورسیکلت و دوچرخه تولید می کند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه ما بیش از ۷۰ درصد نیاز بازار داخلی در تولید تایر و تیوب موتورسیکلت و دوچرخه را تامین می کنیم و با تلاش همکاران در حوزه های تولید، سودآوری و اجرای پروژه ها و فروش به رغم تحریم ها در سال جهش تولید توانسته ایم به فعالیت خود ادامه دهیم.

امتعلی اظهار داشت: شرکت ایران یاسا تایر به پشتوانه ۵۲ سال تجربه در صنعت تایر، به عنوان اولین تولید کننده انواع تایر و تیوب شامل موتورسیکلت، دوچرخه، اسکوتر، کشاورزی و انواع شلنگ آب و گاز همواره به دنبال ارتقاء کیفیت و تولید محصولات متنوع و متناسب با نیاز بازار و مشتریان بوده و دراین مسیر با وجود موانع فراوان به خصوص نوسانات ارز و همچنین تحریم ها توانسته به حیات خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: شرکت ایران یاسا اولین شرکت تولیدکننده تایرهای تیوبلس برای موتورسیکلت و دوچرخه در کشور است و با حدود ۱۲۵۰ نفر نیرو مشغول به فعالیت در سه شیفت کاری است.

مدیر‌عامل ایران یاسا تاکید کرد: کیفیت محصولات ما بالا است تاجایی که علاوه بر بازار داخلی خوشبختانه به ۱۵ کشور مانند عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان، اوکراین و ترکیه هم صادرات داریم و امسال هم شرکت برای چهارمین بار صادرکننده نمونه ملی انتخاب شد.

وی در خصوص مشکلات تامین مواد اولیه هم گفت: بخشی از مواد اولیه تایرها وارداتی است؛ به عنوان مثال، کاچوی طبیعی که در ساخت تایر استفاده می شود و متاسفانه در داخل کشور قابل کشت و بهره برداری نیست. همچنین بخشی از مواد شیمیایی این صنعت نیز از خارج وارد می شود.

وی با اشاره به مشکلات این شرکت در حوزه ارز، خاطرنشان کرد: به هرحال چون برای انتقال ارز در داخل کشور و همچنین به خارج از کشور در زمان صادرات مشکل داریم، هزینه اضافه ای ایجاد می شود که به ناچار روی افزایش قیمت محصولات شرکت اثر می گذارد. بنابراین ازمسئولان مربوطه درخواست می کنم در تخصیص ارز مورد نیاز برای شرکت های تولیدی و صنعتی همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت ایران یاسا تایر و رابر تصریح کرد: باید برای غلبه بر مشکلات و همچنین تحریم ها از تولید داخل حمایت شود. ضمن اینکه از واردات بی رویه هم مراقبت شود، تا اگر وارداتی هم انجام می شود تولیدکننده داخلی دچار مشکل نشود.