مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان مطرح کرد:

تفاهم تعاونی فراگیر بازنشستگان استان کردستان با بانک مهر ایران

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری کردستان در نشست با اعضای کانون‌های بازنشستگی کشوری استان کردستان از امضای قرارداد تعاونی فراگیر ملی بازنشستگان این استان با بانک مهر ایران خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کردستان، محمد احمدی با اعلام این خبر گفت: شرکت تعاونی فراگیر بازنشستگان کشوری کردستان با انعقاد قراردادی با بانک مهر ایران، شرکت اسنوا و چندین فروشگاه معتبر و بزرگ دیگر در راستای تسهیل خرید آسان و ارزان برای بازنشستگان گام برداشته است.

وی اضافه کرد: این شرکت تعاونی آماده ارائه خدمات در این زمینه و اعطای کارت خرید اعتباری تا سقف ۳۰ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به بازنشستگان کشوری استان است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان از اجرای اعمال امتیازات ایثارگری در راستای اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در کردستان خبر داد و گفت: سابقه ایثارگری بازنشستگان از طریق دستگاه های اجرایی محل اشتغال برای اعمال امتیازات ایثارگری در حقوق بازنشستگی در سامانه مربوطه در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی در حال بارگذاری است.

احمدی با بیان اینکه «بیمه تکمیلی عمر و حوادث و آتش سوزی بازنشستگان عملیاتی شده است» گفت: بازنشستگان و افراد تحت تکفل این عزیزان می توانند از طریق سایت sabasrm.ir اقدام به ثبت نام در این طرح کنند.

او با اشاره به اینکه حدود ۲۵ هزار بازنشسته کشوری و بالای ۲۸ هزار نفر از شاغلین مشترک صندوق در استان کردستان هستند، اظهار داشت: با این وجود، فقط ۵ نفر کارشناس در مدیریت استان مشغول رسیدگی به امور این عزیزان هستند.

احمدی از رؤسای کانون های بازنشستگی خواست در صورت نیاز به دریافت پاسخ برخی سوالات کلی و سراسری با مرکز ارتباط با ذینفعان صندوق به شماره ۲۵۰۰ در تمامی ساعات شبانه روز و ایام هفته حتی روزهای تعطیل تماس بگیرند.

گفتنی است آخرین وضعیت و عملکرد صندوق امداد بازنشستگان استان کردستان که به پیشنهاد مدیر صندوق بازنشستگی استان در راستای کمک بلاعوض به بازنشستگانی که نیازهای ضروری دارند به همت جمعی از بازنشستگان تشکیل شده، بررسی شد.

در این نشست روسای کانون های بازنشستگان استان کردستان، خواستار اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری برای اجرای بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان همراه با شاغلین دستگاه های اجرایی خود به منظور پوشش حداکثری هزینه ها شدند. همچنین دائمی شدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شاغلین همتراز، لزوم گسترش فعالیت های شرکت تعاونی فراگیر ملی پیشکسوتان سنه در شهرستان های استان، تسریع در اتمام پروژه احداث خانه امید سنندج و سقز، تسریع در پرداخت کسور حقوق بازنشستگان، تسریع در پرداخت هزینه های درمانی بیمه تکمیلی درمان، افزایش تعداد وام ازدواج فرزندان در استان کردستان، لزوم حمایت صندوق بازنشستگی از صندوق امداد بازنشستگان استان از جمله مهم ترین خواسته ها و صحبت های روسای کانون های بازنشستگان استان کردستان بود.

لازم به ذکر است در پایان این نشست جلسه پرسش و پاسخ در مورد خدمات متنوع صندوق برگزار و مدیر و همکاران صندوق بازنشستگی استان به سوالات و ابهامات رؤسای کانونهای بازنشستگی پاسخ دادند.