حرم رضوی
مدیرعامل هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی‌ریز خبر داد:

انجام مطالعات پروژه بزرگ مسکونی در مجاورت حرم امام‌رضا (ع) توسط هلدینگ ساختمانی صندوق

مدیرعامل هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی‌ریز از انجام مطالعات پروژه بزرگ مسکونی حریم نور از سوی این هلدینگِ تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی هلدینگ تراز پی ریز، علی‌اکبر خراسانی گفت: انجام عملیات عمرانی و مشارکت در ساخت در محدوده و مجاورت حرم مطهر رضوی از اهداف شرکت «عمارت هشتم شرق» (زیرمجموعه هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی‌ریز) است. این پروژه بزرگ با داشتن موقعیت خاص خود می‌تواند به‌عنوان اثری ماندگار در مجاور حرم امام رضا (ع)، موجب برکات معنوی و مالی برای این شرکت شود. ضمن آنکه به دلیل موقعیت ویژه این پروژه، تضمین سود و فروش واحدهای آن در کمترین زمان، ممکن خواهد بود.

وی درباره کلیات این پروژه بزرگ ساختمانی توضیح داد: طراحی شهری محدوده بافت قدیمی اطراف حرم مطهر با بهره‌گیری از تجارب سایر کشورهای جهان در مواجهه با بافت‌های قدیمی شهری صورت گرفته است. این طرح در سال ۱۳۷۴ در جلسه کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسید.

خراسانی با بیان اینکه «طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) یک طرح بزرگ ملی است که مناطق فرسوده اطراف حرم مطهر را در بر می‌گیرد»، افزود: مساحت کل اراضی محدوده طرح ۳۳۷ هکتار است که پس از کسر ۶۹ هکتار آن که شامل اراضی حریم حرم مطهر است و بقیه محدوده ۲۶۸ هکتاری، محدوده طرح بهسازی و نوسازی را شامل می‌شود که خود به چهار قطاع بزرگ تقسیم شده است.

به گفته مدیرعامل هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی‌ریز، احداث پروژه مسکونی حریم نور در زمینی به مساحت حدود ۲۸,۶۶۵ مترمربع واقع در محدوده بافت پیرامون حرم مطهر رضوی برای اجرا در نظر گرفته شده است. زمین این پروژه در حاشیه میدان امربه‌معروف درمحله راد واقع شده و به حرم مطهر رضوی دسترسی مستقیم دارد و موقعیت مناسبی برای پروژه فراهم کرده که می‌تواند در افزایش ارزش کاربری‌های آن موثر باشد.

گفتنی است، فاصله پروژه تا حرم مطهر رضوی از ره باغ حضرت زهرا (س) فراهم شده و در حدود ۳۰۰ متر است. این پروژه با توجه به دسترسی‌های متعدد از نقاط مختلف داخل و خارج شهر، موقعیت خوبی را برای زائرین بارگاه امام رضا (ع) فراهم کرده است.

بنابر برآوردهای انجام‌گرفته از سوی هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی‌ریز، مدت زمان ساخت این پروژه ۷۲ ماه، مدت زمان فروش ۵۴ ماه و اولین فروش، پس از گذشت ۱۸ ماه از شروع عملیات ساخت پروژه درنظر گرفته شده است.

پروژه‌های در دست اجرای هلدینگ تراز پی ریز

مدیرعامل هلدینگ عمران و ساختمان تراز پی‌ریز همچنین از اجرای پروژه «چشم‌انداز مشهد مقدس» توسط شرکت‌های تابعه این هلدینگ خبر داد و گفت: این مجموعه تنها مجتمع برج در مشهد مقدس است که در عرصه ۵/۵ هکتاری و زیربنای ۱۶۰,۰۰۰ مترمربع در دست اقدام است که شامل ۵برج مسکونی و دارای یک بوستان ۴ / ۵ هکتاری است. از خصوصیات این برج‌ها به چشم‌انداز شهر، همجواری با پارک ۵۰ هکتاری منطقه، تجهیز برج‌ها به مهدکودک اختصاصی، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، زمین تنیس، پیست دوچرخه‌سواری و… می‌توان اشاره کرد.

خراسانی همچنین درباره پروژه اداری-تجاری اقامتی عرش که در بلوار دلاوران مشهد در حال ساخت است، اشاره کرد و گفت: این ساختمان واقع در داخل سایت ۵/۵ هکتاری چشم‌انداز بوده و دارای سهم‌العرصه حدود ۱۲,۶۵۴ مترمربع و مساحت زیربنای ۴۱,۸۴۴ مترمربع است.

بنابراین گزارش، پروژه عرش شامل ۹۶ واحد مسکونی، استخر و سالن‌های بازی و ورزشی، سالن اجتماعات حداقل سه پارکینگ برای هر واحد، انبار و بام سبز است. در طبقه پارکینگ سوم مجموعه آبی و در طبقه پارکینگ اول مجموعه ورزشی، تفریحی و سرگرمی قرار دارد. طبقات مسکونی در ۱۹ طبقه که شامل ۱۱ طبقه ۶ واحدی، ۷ طبقه ۴ واحدی و یک طبقه دو واحدی (پنت هوس) خواهد بود.