در اسفندماه 1399 محقق شد؛

شکسته شدن رکورد تولید ورق فولادی در فولاداکسین

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) از شکسته شدن رکورد تناژ تولید ورق فولادی این شرکت در اسفندماه ۹۹ خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی فولاد اکسین، امین ابراهیمی با اشاره به جهش تولید صورت گرفته در این شرکت در سال ۱۳۹۹ گفت: با تلاش کارکنان این شرکت برای نخستین بار با تولید ۷۳۵ هزار تن ورق فولادی عریض شرکت فولاد اکسین به بالاترین میزان تولید در ۱۰ ساله گذشته رسید.

وی با اشاره به اینکه در اسفندماه ۹۹ برای نخستین بار فولاد اکسین به سبد تولید عملکردی خود (performance test) دست یافت، گفت: این اتفاق یکی از مهم‌ترین دستاوردهای شرکت فولاد اکسین است که باعث شد کشور ما از واردات ورق های فولادی خاص مورد نیاز صنعت نفت و گاز بی نیاز شود.

براساس این گزارش، در حالیکه شرکت فولاد اکسین برای تولید ورق های فولادی آلیاژی و نفتی طراحی شده و مطابق طراحی شرکت دانیلی ایتالیا (صاحب تکنولوژی) این شرکت می بایست ۹۰ درصد تولید خود را به ورق های باارزش افزوده بالا (آلیاژی و نفتی) و ۱۰ درصد آن را به ورق های ساختمانی اختصاص دهد، اما متاسفانه در دهه نخست فعالیت فولاداکسین، این محاسبات محقق نشد.

خوشبختانه در اسفندماه ۱۳۹۹ شرکت فولاد اکسین برای نخستین بار توانست ۹۰ درصد از تولید خود را به محصولات با ارزش افزوده اختصاص دهد و به تست عملکردی سبد تولید خود دست یابد.