مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر:

ارائه «خدمات تشخیصی و آزمایشگاهی در منزل» به بازنشستگان استان بوشهر

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر گفت: صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به همه‌گیری کرونا امکان جدیدی را برای بازنشستگان زیرپوشش از جمله استان بوشهر اجرایی کرده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، داریوش کشتکار در گفتگو با پایگاه خبری «خلیج فارس» اظهار داشت: آن‌دسته از بازنشستگان کشوری که مشمول بیمه تکمیلی باشند، می‌توانند از خدمات آزمایشگاهی و برخی خدمات تشخیصی درمانی در منزل همراه با تخفیف استفاده کنند.

کشتکار ادامه داد: این طرح برای کاهش رفت و آمدهای غیرضروری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شده ؛به این ترتیب که هزینه ارائه این خدمات برای دارندگان بیمه تکمیلی درمان تا سقف ۵۰۰ هزارتومان رایگان (علاوه بر تعهدات بیمه تکمیلی درمان) و برعهده صندوق بازنشستگی است. در صورت دریافت خدمات بیشتر، این امکان وجود دارد که حداکثر تا سقف ۶۰۰ هزارتومان نیز به صورت اقساط (حداکثر اقساط ۳ ماه) از بازنشستگان دریافت شود.

وی نمونه ای از این خدمات درمانی را شامل آزمایش، ویزیت پزشک، نوار قلب، تزریقات، سرم تراپی و مشاوره پزشکی عنوان کرد.

کشتکار خاطرنشان کرد: آن دسته از بازنشستگان کشوری که مشمول بیمه تکمیلی درمان نباشند، مشمول تسهیلات نیستند و تنها می‌توانند از تخفیف‌هایی که در ارائه خدمات در نظر گرفته شده است، برخوردار شوند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر همچنین گفت: هم اکنون این خدمات از شهرستان های بوشهر، دشتستان و گناوه آغاز شده و به تدریج در سایر شهرستانها نیز اجرا خواهد شد. بازنشستگان کشوری استان بوشهر می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۸۱۱۱۰۵۰ -۰۲۱ تماس گرفته یا از طریق سایت های sabasrm.ir و azmayeshonline.ir به این خدمات دسترسی پیدا ‌کنند.

کشتکار همچنین از ارائه تسهیلات دندانپزشکی به بازنشستگان کشوری در مراکز طرف قرارداد بیمه ملت تا سقف ۳ میلیون تومان خبر داد و اظهار داشت: این تسهیلات به صورت ۱۱ قسط ماهانه و بدون بهره از حقوق بازنشستگان کسر می‌شود.

گفتنی است، صندوق بازنشستگی کشوری طرح ارائه خدمات تشخیصی پزشکی و آزمایشگاهی در منزل را از ۱۹ آذرماه اجرایی کرده که مرحله نخست آن در مناطق ۲۲گانه شهر تهران عملیاتی شد.