مدیرعامل پگاه آذربایجان شرقی اعلام کرد:

صادرات یک میلیون دلاری محصولات پگاه تبریز به چهار کشور

مدیرعامل شرکت پگاه آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲ماهه امسال یک میلیون دلار انواع فراورده های لبنی از این شرکت به چهار کشور عراق، افغانستان، پاکستان و سوریه صادر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از ایرنا، مرتضی اعیانی عصر روز گذشته (سه شنبه) در نشستی با خبرنگاران به مناسبت فرارسیدن روز جهانی شیر اظهار داشت: صادرات ۲۵ تن پودر بستنی از محصولات جدید شرکت و ۳۰۰تن شیرخشک به سوریه در برنامه صادراتی شرکت پگاه تبریز است.

وی اعلام کرد: میزان فروش محصولات پگاه آذربایجان شرقی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

اعیانی ادامه داد: متوسط جذب شیرخام روزانه ۳۷۶ کیلوگرم پیش بینی شده است، اما اکنون این میزان در پگاه تبریز به ۴۱۴ تن رسیده که ۲۵درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می دهد.

وی یادآوری کرد: سرانه مصرف شیر در کشور ۸۵ کیلوگرم است که اختلافی محسوس با سرانه ۱۵۰ کیلوگرمی مصرف شیر در دنیا و ۳۰۰ کیلوگرمی در برخی کشورهای اروپایی دارد. همچنین سرانه مصرف لبنیات در آذربایجان شرقی با ۹۵ لیتر، ۱۰ لیتر بالاتر از متوسط کشوری است.

اعیانی با بیان اینکه «در سال گذشته ۱۲۰ هزار تن شیرخام از ۳۰۰ واحد دامداری و جمع آوری شیر از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، قزوین و مغان خریداری شده است»، گفت: صنایع شیر ایران براساس نظام نامه دامپزشکی محصولات را خریداری می‌کند و سال گذشته ۴۰۹ تن شیر به دلیل آلوده بودن و پایین بودن از استانداردهای صنایع شیر ایران عودت داده شده است.

مدیرعامل پگاه آذربایجان شرقی همچنین از افتتاح ۲ واحد دامداری صنعتی با ظرفیت اسمی ۵هزار راس دام تحت مدیریت این مجموعه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با افتتاح این مجموعه‌ها که در هر طرح برای ۱۷۰ نفر اشتغالزایی می‌شود، شرکت پگاه تبریز به صورت مستقیم وارد حوزه تولید شیر می شود و بر این اساس ظرفیت تولید محصول شیر استریل خود را به ۳۶۰ تن خواهد رساند.

اعیانی با بیان اینکه پگاه تبریز جزو چهار شرکت برتر در بین شرکت های ۱۷گانه کشور است، گفت: در شرکت پگاه تبریز بیش از ۴۰ نوع محصول تولید می‌شود.