با سیاست‌های تازه قیمت‌گذاری و بازاریابی محقق شد:

افزایش ضریب اشتغال هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در سه ماهه اول ۱۴۰۰

علیرغم تداوم شرایط ناشی از پاندمی کرونا، ضریب اشتغال هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.

 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی دراین‌باره در نشست شورای معاونین گفت: در برخى هتل‌های ایرانگردی نسبت به زمان مشابه در ده‌های قبل، درصد قابل توجه افزایش پذیرش مهمان داشته‌ایم، فعالیت هتل‌ها و مدیران برای جذب گردشگر مشهود است که البته جای گسترش نیز دارد.

 

به ‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی، محمدرضا پوینده درباره شرایط درآمدزایی هتل‌های ایرانگردی با توجه به وجود مشاعات در اکثر شعبات این هتل‌ها اظهار داشت: مدیران باید از گوشه گوشه هتل‌شان برای کسب درآمد استفاده کنند، هر وجب هتل‌های ایرانگردی ظرفیت بهره‌‌برداری مالی دارد.

 

وی ادامه داد: برای رسیدن به سود عوامل مختلفی دخیل است که یکی از آنها آموزش مستقیم است، در زمینه بازاریابی معرفی و تبلیغ هتل‌ها واحد روابط عمومی با آموزش مستقیم همکاران شاغل در هتل‌ها در تکاپوست، سایر بخش‌ها و معاونت‌ها نیز باید در حوزه‌های مرتبط با خودشان همین شیوه را در نظر بگیرند.

 

رجبعلی خسروآبادی، رئیس هیأت مدیره گروه سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی، نیز درخصوص مزایده و نرخ نامه‌های مربوط به هتلهای ایرانگردی گفت: باید در خصوص واگذاری بخش‌های گوناگون هتل به سرمایه‌گذار قیمت‌های واقعی لحاظ شود و اگر لازم باشد خودمان یک قیمت پایه مقطوع اعلام کنیم و پس از آن کارشناسی‌های لازم انجام شود تا دچار ضررو زیان نشویم.

 

فریبا عباسی، عضو هیأت مدیره و مدیر روابط‌عمومی گروه سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی، نیز درخصوص اهمیت حفظ مشتری‌ و افزایش ضریب اشغال هتل‌ها تصریح کرد: در مواقع خاص برای افزایش سوددهی و جلوگیری از ضرر و زیان، باید اختیاراتی به مدیران درخصوص اعمال تخفیفات خارج از چارت مصوب داده شود.

 

در ادامه علی رادمند، معاون توسعه و سرمایه‌گذاری گروه سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی، درباره همکاری هتل‌ها با اسنپ‌فود گفت: برای ارسال غذای بیرون‌‌بر هتل‌های ایرانگردی با اسنپ‌فود صحبت کردیم، تعدادی از هتل‌ها برای پیوستن به این سرویس اعلام آمادگی کرده‌اند و سایرین هم برای پیوستن به این سرویس نیازمند آموزشهای لازم هستند.

 

رادمند خاطرنشان کرد: درخصوص اطلاع رسانی مزایده‌ها در فضای مجازی صحبت‌هایی با واحد روابط عمومی انجام دادیم تا با همکاری هم اطلاع‌رسانی در این زمینه را گسترش دهیم.