مدیر صندوق بازنشستگی استان هرمزگان:

کمیته تخصصی فنی و حرفه ای هرمزگان تشکیل شد/ مهارت‌آموزی تنها مختص جوانان نیست

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان هرمزگان ضمن اعلام تشکیل کمیته تخصصی فنی و حرفه ای برای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: بازنشستگان و خانواده آن‌ها از آموزش‌های فنی و حرفه ای بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از روابط عمومی مدیریت استان هرمزگان، محمدتقی جلیلی بهابادی در نشست هماهنگی اجرای تفاهم نامه آموزش های فنی و حرفه ای، ضمن تبریک سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و گرامی داشت هفته حفاف و حجاب، گفت: مهارت‌آموزی تنها مختص جوانان نیست، بلکه کسانی که سال‌ها کار کرده و اکنون بازنشسته شده‌اند نیز می‌توانند با مهارت‌های جدیدی آشنا شوند و از مزایای آن، هم خود بهره‌مند شوند و هم به فعالیت اجتماعی و اقتصادی بپردازند.

جلیلی در این نشست که در خانه امید پارک گل‌های بندرعباس برگزار شد، افزود: با تشکیل کمیته فنی و حرفه‌ای استان برای برنامه ریزی و هماهنگی های لازم بین سازمانی، قطعا تشکیل دوره‌ها و زمان‌بندی برگزاری این دوره های آموزشی بهتر انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: براساس این تفاهم نامه، ارائه خدمات مشاوره و هدایت آموزشی و شغلی به ذینفعان در مراکز آموزشی دولتی و خصوصی و همچنین برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز برای گروه های هدف به صورت رایگان در آموزشگاه های دولتی و با لحاظ تخفیف ۵ تا ۳۰ درصدی در آموزشگاه های آزاد امکان پذیر است.

معصومه آشوری مدیر اجرایی خانه های امید استان هرمزگان نیز در این نشست اظهار داشت: با کمک سازمان فنی و حرفه ای استان و ظرفیت هایی که خانه های امید دارند می‌توان کلاس‌های مختلفی مثل کار با چوب،خیاطی، کلاس زبان و قالی بافی برای بازنشستگان و فرزندان آنها برگزار کرد.

گفتنی است، در این نشست روسای کانون های بازنشستگی استان و معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان نیز حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر پیرامون تفاهم نامه پرداختند.