طی مراسمی با حضور معاون امور تولیدی سازمان بازرسی انجام شد؛

صادرات نخستین محموله اوره تولیدی «پتروشیمی مسجدسلیمان»

اولین محموله صادراتی صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) طی مراسمی با حضور معاون نظارت و بازرسی تولیدی سازمان بازرسی کل کشور و تنها پس از دوماه از زمان بهره‌برداری از این مجتمع عظیم پتروشیمی به مقصد بازارهای بین المللی بارگیری شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از ایرنا، غلامعباس ترکی، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در مراسم بارگیری نخستین محموله صادراتی مجتمع عظیم پتروشیمی مسجد سلیمان، اظهار داشت: به کارگیری  فناوری های جدید و کارآمد و فعالیت خستگی ناپذیر در حوزه اقتصادی، کار عالمانه و مجاهدانه محسوب می شود و بهره برداری از پتروشیمی مسجدسلیمان مصداق این کار عالمانه و مجاهدانه در حوزه اقتصادی است.

وی افزود: استان خوزستان شایسته اقدامات ارزشمندی مانند احداث پتروشیمی مسجدسلیمان است که باعث کاهش محرومیت ها و رشد اقتصادی خواهد شد.

ترکی، بهره‌وری بیشتر از پتروشیمی مسجدسلیمان را منوط به ایجاد صنایع پایین دستی آن عنوان کرد و گفت: در این زمینه حمایت های لازم از سوی سازمان بازرسی کل کشور و همچنین دستگاه قضایی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: صادرات محصولات تولیدی پتروشیمی مسجدسلیمان ابتدای راه در این حوزه محسوب می شود و حتما باید زمینه لازم برای تولید محصول بر اساس ظرفیت اسمی خطوط تولید فراهم شود.

معاون نظارت و بازرسی تولیدی سازمان بازرسی کل کشور همچنین گفت: پتروشیمی مسجدسلیمان با ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری، علیرغم فراز و نشیب های پیش آمده، در مدت زمان مناسبی احداث و شروع به کار کرده است.

وی به اشتغال مستقیم یک هزار و ۵۰۰ نفر در این پتروشیمی اشاره کرد و گفت: قطعا ایجاد زنجیره ارزش افزوده و صنایع پایین دستی این پتروشیمی می تواند به ایجاد فرصت های شغلی بیشتری منجر شود.

نقش پتروشیمی مسجد سلیمان در رفاه حال مردم و توسعه اشتغال منطقه

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور در گفتگو با خبرگزاری فارس نیز عنوان کرد: در کارخانه پتروشیمی مسجدسلیمان اقدامات فراوانی انجام شده و فراز و فرودهایی نیز داشته است اما با رفع موانع شاهد این هستیم که این طرح بزرگ ملی در ابتدای امسال افتتاح شد و نقش بسیار موثری در توسعه منطقه و به ویژه خوزستان خواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم با ایجاد این پروژه ملی و راه‌اندازی آن از مشکلات منطقه مانند بیکاری کاسته شود و هرچه زودتر شاهد توسعه و شکوفایی باشیم.

ترکی بیان کرد: این پروژه می‌تواند در رفاه حال مردم، ایجاد اشتغال و رفع بسیاری از مسائل اقتصادی منطقه موثر باشد.

طرح اوره و آمونیاک مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان با سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و با هدف تولید سالانه ۶۸۰ هزار تن آمونیاک و یک هزار و ۷۵ هزار تن اوره در ۳۰ اردیبهشت ماه امسال با دستور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.