مدیر صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی:

تکریم بازنشستگان وظیفه قانونی و اخلاقی دستگاه‌های اجرایی است

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی ارج نهادن به شخصیت و تشکر از خدمات ارزشمند بازنشستگان را یکی از اهداف اصلی نامگذاری «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» دانست و تصریح کرد: تکریم بازنشستگان بعنوان سرمایه های اجتماعی وظیفه همگانی به‌ویژه دستگاه های اجرایی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت خراسان جنوبی، محمد باقری‌نژاد در نشست ستاد استانی بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، گفت: در سال ۱۳۸۵ با پیشنهاد صندوق بازنشستگی کشوری و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی روز ۲۵ ذی‌الحجه بعنوان روزخانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شد.

دبیر ستاد بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان خراسان جنوبی، هدف از نامگذاری این روز را بزرگداشت مقام و منزلت بازنشستگان در خانواده و جامعه دانست و با تاکید بر نقش و جایگاه ارزشمند بازنشستگان در پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و حضورفعال در تمامی عرصه ها خاطر نشان کرد: تکریم بزرگان و بازنشستگان باید به یک فرهنگ عمومی و وظیفه ملی تبدیل شود.

باقری نژاد ادامه داد: اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در یک ساله اخیر کم سابقه و کم نظیر بوده که از مهمترین و شاخص‌ترین این اقدامات می‌توان به اجرای طرح های رفاهی و به ویژه متناسب سازی حقوق بازنشستگان و  افزایش ۹۱ درصدی میانگین حقوق بازنشستگان کشوری استان خراسان جنوبی نسبت به زمان مشابه سال قبل اشاره کرد.

در ادامه این جلسه مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو ستاد و بازنشستگان منتخب به بیان دیدگاه ها و پیشنهادات خود پرداختند و نسبت به اجرای به موقع مصوبات ستاد استانی اعلام آمادگی کردند.

ناصر خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی به عنوان رئیس ستاد استانی بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان نیز ضمن تقدیر از اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری بر اهمیت حفظ و تقویت جایگاه بازنشستگان در خانواده و جامعه تاکید کرد و افزود: بازنشستگان سرمایه های ارزشمندی هستند که جامعه نیازمند بهره گیری از تجربیات آنها است.

وی همچنین کلیه دستگاه های اجرایی را ملزم به گرامیداشت روزخانواده و تکریم بازنشستگان کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان خواست موضوع تکریم بازنشستگان را منوط به یک روز خاص ندانسته و استمرار نشست های دوره ای و استفاده از تجربیات این عزیزان را در دستور کار همیشگی خود قرار دهند.