مدیر صندوق بازنشستگی استان بوشهر خبر داد:

پیش‌بینی افزایش ۱۵۰۰نفری بازنشستگان صندوق بازنشستگی استان بوشهر در سال‌جاری

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر گفت: متوسط دریافتی بازنشستگان استان بوشهر از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در ابتدای سال ۹۹ به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در سال جاری رسید و این اقدام دولت دوازدهم کار بزرگی بود که رضایت نسبی را در میان بازنشستگان ایجاد کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان بوشهر، داریوش کشتکار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان با کارکنان شاغل و اجرای ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه مهمترین و بزرگترین اقدام دولت برای این قشر عزیز بوده است.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر افزود: انتظار می‌رود لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان که از سوی دولت به مجلس ارائه شده از سوی نمایندگان محترم مورد توجه قرار گرفته و به تصویب برسد تا این اقدام مهم دولت دوازدهم برای بازنشستگان دائمی شود.

وی بیان کرد: با این اقدام، متوسط دریافتی بازنشستگان استان بوشهر از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

کشتکار، اختصاص فوق‌العاده ایثارگری و افزایش یک گروه به حقوق بازنشستگان قبل از سال ۹۶ را از دیگر اقدام‌های مهم دولت برشمرد که رضایت‌مندی بازنشستگان را به دنبال دارد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۴هزار پرونده برای اختصاص فوق‌العاده ایثارگری و ۱۲هزار حکم برای افزایش گروه حقوقی نیز برای بازنشستگان قبل از سال ۹۶ در این استان صادر شده است.

وی ادامه داد: بازنشستگانی که تاکنون از این مزایا بهره‌مند نشده‌اند می‌توانند با مراجعه به دستگاه اجرایی خود و بارگذاری اطلاعات و مستندات لازم از سوی دستگاه از این مزایا بهره‌مند شوند.

کشتکار یادآور شد: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از بازنشستگان استان بوشهر عضو این صندوق هستند که ۱۲هزار و ۳۷۵ نفر ( ۷۵ درصد) از آنها مرد و چهار هزار و ۱۲۵ نفر (۲۵ درصد) زن هستند که صندوق ماهانه ۱۲۰ میلیارد تومان حقوق به این عزیزان پرداخت می‌کند.

وی بیان کرد: بیشترین تعداد بازنشستگان استان بوشهر با ۱۰هزار و ۸۵۰ نفر مربوط به آموزش و پرورش، دو هزار و ۲۰۰ نفر دانشگاه علوم پزشکی، ۷۷۰ نفر جهادکشاورزی، ۷۵۰ نفر شهرداری، استانداری و فرمانداری‌ها، ۴۵۰ نفر کارکنان شرکت پست و مخابرات و مابقی مروبط به سایر دستگاه‌های اجرایی هستند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان بوشهر با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان دولت مشترک این صندوق هستند گفت: میانگین سنی بازنشستگی در استان بوشهر ۵۱ سال است.

کشتکار اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال یک هزار و ۵۰۰ نفر بازنشسته جدید به صندوق بازنشستگی این استان اضافه شوند.

وی پرداخت تسهیلات کم‌بهره به بازنشستگان را شامل وام‌های ضروری، ازدواج فرزندان، خرید کالای خانگی و خرید اعتباری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای عنوان کرد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان بوشهر با اشاره به توسعه خدمات الکترونیک در این صندوق اظهار داشت: هم اکنون ۲۰ خدمت صندوق بازنشستگی به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.