طی مراسمی به شکل وبیناری؛

خانه امید بازنشستگان کشوری در لارستان فارس افتتاح شد

خانه امید بازنشستگان کشوری لارستان دراستان فارس طی مراسمی به صورت وبینار سه جانبه بین صندوق بازنشستگی کشوری، مدیریت صندوق بازنشستگی فارس و کانون بازنشستگی لارستان و با حضور فرماندار لارستان افتتاح شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان فارس، در این مراسم فتح الله شعبانی معاون منابع انسانی و پشتیبانی، زهرا زاده غلام مدیرکل امور استان‌ها، محمود مرتضایی فر مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی، ناصر شیخی مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی صندوق بازنشستگی کشوری، صمد زارعی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان فارس، تعدادی از رؤسای کانون های بازنشستگی فارس و همچنین فرماندار و شهردار لارستان حضور داشتند.

 

سیاست صندوق بازنشستگی، تمرکززدایی و واگذاری خانه های امید به بازنشستگان است

در این مراسم، فتح الله شعبانی معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری نیز با اشاره به اهمیت خانه امید بازنشستگان کشوری به‌عنوان یک مامن امن برای بازنشستگان کشوری ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی و اداره کل امور استان‌ها و مدیران استانی، بتوان آینده خوبی برای افزایش تعاملات و تامین رفاه اجتماعی بازنشستگان کشوری رقم زده شود.

شعبانی همچنین اذعان داشت: سیاست اصلی صندوق، تمرکز زدایی و واگذاری امور خانه های امید به استانها و شهرستان های مربوطه است.

در این مراسم وبیناری، محمود مرتضایی فر نیز ضمن بیان ویژگی ها و جایگاه خانه‌های امید از برنامه ریزی های صورت گرفته برای تنوع در خدمات و طرح های اجتماعی و فرهنگی خانه های امید بازنشستگان در آینده خبر داد.

زهرا زاده غلام مدیرکل امور استان‌های صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: در آینده تعاملات اجتماعی مناسبی بین بازنشستگان و صندوق از طریق خانه‌های امید برقرار خواهد شد.

 

خانه‌ای به وسعت ۹۹۰ مترمربع که در دو سال ساخته شد

در ابتدای این نشست، صمد زارعی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان فارس با ارائه گزارش فنی از مراحل ساخت و تجهیز خانه امید لارستان و ضمن قدردانی از دکتر افتخاری مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری برای یگیری سرعت بخشی به اجرای این پروژه تصریح کرد: خانه امید لارستان در زمینی به مساحت ۹۹۰ مترمربع و زیر بنای ۵۵۰ مترمربع توسط شرکت عمرانی تراز پی ریز (هلدینگ عمران و ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری)، طی دوسال از ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ اجرا شد.

زارعی همچنین از مدیران ارشد صندوق بازنشستگی کشوری در تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه و همچنین تامین منابع مالی برای خرید تجهیزات آن، قدردانی کرد.

 

بازنشستگان گنجینه ارزشمند کشور هستند/خانه امید محل آسایش و رفاه بازنشستگان

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان نیز که در محل خانه امید لارستان حضور داشت، در ادامه این مراسم گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای ساخت این مجموعه افزون بر ۳۰ میلیارد ریال است که از سوی صندوق بازنشستگان کشور تامین شده است.

جلیل حسنی اظهار داشت: این مجموعه در زمینی به مساحت ۹۹۰ و زیربنای ۵۰۰ متر مربع در طول کمتر از ۲ سال ساخته شد و شامل چهار اتاق و یک سالن آمفی تئاتر است.

وی تصریح کرد: امروزه در شرایطی که دولت و کشور در سخت ترین شرایط اقتصادی  و محدودیت منابع مالی قرار دارد اما بسیاری از پروژه های عمرانی و طرح های اقتصادی در جای جای کشور بویژه در شهرستان لارستان با قوت و سرعت بالا در حال اجرا هستند.

حسنی افتتاح این مجموعه را محلی برای رفاه و آسایش بیشتر بازنشستگان به عنوان گنجینه های ارزشمند کشور دانست و گفت: باید بتوان از تجربیات و اندوخته های گران سنگ این افراد در حوزه های مختلف مدیریتی و سایر بدنه کارشناسی و اجرایی نهایت بهره و استفاده لازم را برد.

او یادآور شد:  بازنشستگان با کوله باری از تجربه، علم و آگاهی هستند و باید نتیجه سال ها تلاش و کوشش و تجربه خود را به مدیران و کارشناسان جدید انتقال دهند.

فرماندار لارستان تاکید کرد:آنگونه که در حوزه اقتصادی انباشت سرمایه می‌تواند رشد و توسعه اقتصادی را رقم زند در بحث مدیریت و نیروی انسانی نیز انباشت و استفاده از تجربیات گرانبهای بازنشستگان بهترین و مناسب ترین راهکار و رهاوردی برای آینده روشن نظام مدیریتی و اجرایی است.

حسنی بیان کرد: البته باید زمینه و بسترهای لازم برای انتقال این تجربیات و بهره وری مناسب از این سرمایه های ارزشمند در ابعاد مختلف نیز فراهم شود که این مهم طی تا حدود زیادی تحقق یافته است.

حسنی از زحمات و تلاش‌های صادقانه بازنشستگان که بیش از سی سال از بهترین سال‌های عمر خود را در راه اعتلای سازمان ها گذرانده اند، قدردانی کرد.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه بازنشستگان سرمایه های ارزشمندی هستند که باید از تجربه آنان در راستای خدمت به بهتر به جامعه استفاده شود،  تاکید کرد: همراهی و حمایت بازنشستگان در ساخت این خانه امید در شهرستان لارستان قابل تحسین و تقدیر است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای فعالیت ها و برنامه های مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی  در این خانه امید از تجربیات و اندیشه‌های کسانی که بیش از ۳۰ سال خدمت صادقانه کرده اند، بتوان همچنان از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های آنان در مسیر رشد و توسعه لارستان استفاده و بهره لازم را برد.