امام جمعه کرمانشاه در دیدار با روسای کانون‌های بازنشستگی:

تکریم بازنشستگان از توصیه‌های مهم اسلام است

نشست صمیمانه مدیر صندوق بازنشستگی و تعدادی از روسای کانون‌های بازنشستگان استان کرمانشاه با آیت الله علماء نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه صبح امروز (سه‌شنبه ۱۲مردادماه) به‌مناسبت فرا رسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه، آیت الله مصطفی علماء نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در این دیدار گفت: بازنشستگان را هیچ وقت نباید فراموش کرد و باید همواره از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، تکریم از بازنشستگان و بزرگان که در سوره هل اتی نیز در شان خانواده امیرالمومنین (ع) نازل شده است را مهم توصیف کرد و افزود: این روز از روزهای مهم است و تکریم در این روز حق همه بازنشستگان است.

وی افزود: دین اسلام احترام به بزرگان را چه در رفتار و چه خدمت به آنها بسیار مهم دانسته و بارها نیز در این زمینه سفارش شده است. حرمت بازنشستگان عزیز باید همراه با خدمات بهتر به آنها مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه کرمانشاه بر اهمیت نقش دولت در خدمت هرچه بهتر به بازنشستگان تاکید کرد و گفت: دولت باید علاوه بر رسیدگی به اوضاع مالی و اقتصادی، از تجربه و دانش آنها در سایر بخش ها نیز استفاده کند و نباید خدمات ۳۰ساله این عزیزان به همین سادگی هدر برود.

آیت الله علماء توجه به جایگاه بازنشستگان را زمینه‌ساز تربیت بهتر نسل موفق برای آینده توصیف کرد و گفت: بازنشستگان، بزرگ خانواده‌ها هستند و این نهاد برای حفظ پایداری خود به نقش بزرگان خانواده احتیاج دارد.

آیت الله علماء یکی از جنبه های تکریم بازنشستگان را ثبت و ضبط تجربه های آنان و استفاده در جامعه برشمرد و اضافه کرد: گره بسیاری از مشکلات جامعه به دست بازنشستگان قابل باز شدن است.

در این نشست ، جلیل رحیمی صدر مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه نیز به ارائه عملکرد این مدیریت و همچنین تشریح برنامه های صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان و موظفین تحت پوشش این صندوق پرداخت.

مدیر صندوق بازنشستگی کرمانشاه افزود: ۳۷هزار و ۳۶۴ نفر بازنشسته کشوری در کرمانشاه داریم که خدمات مختلفی به آنان ارائه می شود که افزایش سقف و خدمات بیمه‌ تکمیلی و بسته های مختلف طرح یاری که امکان خرید اقساطی و تخفیفی را برای بازنشستگان فراهم می‌کند برخی از فعالیت‌ها در راستای رفاه حال این قشر عزیز است.