در ادامه دیدار با مفاخر فکری و فرهنگی صورت گرفت:

تماس تصویری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با دکتر «محمدحسن سمسار» و تبریک روز تکریم بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در تماسی تصویری با دکتر محمدحسن سمسار، عضو شورای‌عالی دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، روز تکریم بازنشستگان را به ایشان تبریک گفت.

 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بیت‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در ادامه دیدارهای مسئولان صندوق با مفاخر فکری و فرهنگی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها، که همزمان با هفته “خانواده و تکریم بازنشستگان” انجام می‌گیرد؛ با دکتر محمدحسن سمسار در محل کار ایشان در شورای‌عالی علمی دایره‌المعارف بزرگ اسلامی دیدار کرد.

زهرا زاده‌غلام در این دیدار با ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه‌های فرهنگی و تاریخی گفت: این اقدامات در جهت هویت‌بخشی به خانواده بزرگ بازنشستگان کشوری اهمیت ویژه‌ای دارد که در ماه‌های اخیر به‌طور جدی‌تر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: راه‌اندازی روایت‌خانه صبا و در ادامه موزه مشاهیر و مفاخر بازنشستگی در عمارت ناصرالدین‌میرزا، از جمله مهمترین اقداماتی است که در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.

زاده‌غلام ابراز امیدواری کرد که صندوق بازنشستگی کشوری بتواند در راه‌اندازی موزه بازنشستگان و دیگر فعالیت‌های فرهنگی خود، از تجربیات و دانش دکتر سمسار و دیگر چهره‌های شناخته‌شده فرهنگی و تاریخی استفاده کند.

در ادامه این دیدار، تماس تصویری دکتر اکبر افتخاری، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، برقرار شد و وی در صحبت کوتاهی ضمن عذرخواهی بابت فراهم نشدن امکان دیدار حضوری، روز تکریم بازنشستگان را به دکتر سمسار تبریک گفت و برای ایشان به‌ویژه در این روزهای کرونایی، آرزوی سلامت کرد.

دکتر سمسار نیز در این دیدار با قدردانی از توجه صندوق بازنشستگی کشوری به مفاخر فکری و فرهنگی اعلام آمادگی کرد که پس از کاهش شرایط کرونایی، یکی از آثار خود را به موزه بازنشستگان اهدا کند و همچنین، بخشی از یک کتاب خود را جهت ضبط و پخش در اپلیکیشن روایت‌خانه صبا روخوانی کند.

گفتنی است، دکتر محمدحسن سمسار متولد ۱۳۱۳ در شیراز و دکترای تاریخ دانشگاه تهران است. عضویت در شورای‌عالی علمی و مدیریت بخش هنر و معماری دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، ریاست موزه‌های هنرهای تزیینی و سرپرستی اداره‌کل موزه‌ها در سال‌های ۱۳۳۷ تا ۱۳۵۷ از سوابق دیگر این استاد نام‌آور تاریخ است.