طی مراسمی با حضور مسئولان استانی صورت گرفت؛

تجلیل از ۱۶ بازنشسته کشوری و نمونه استان کردستان

به مناسبت شانزدهمین گرامیداشت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان از ۱۶ بازنشسته نمونه کشوری استان کردستان تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان، مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان در مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان، ضمن ارائه گزارشی مختصر از فعالیت‌های صندوق بازنشستگی کشوری و تبریک این روز فرخنده، گفت: به دلیل رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نتوانستیم مراسمی بزرگ و در خور شأن بازنشستگان عزیز و ارجمند استان برگزار کنیم و مجبور شدیم با حضور تعداد محدودی از عزیزان، این مراسم را برگزار کنیم.

احمدی اظهارداشت: کوچکترین و مهم ترین نهاد اجتماعی هر کشوری خانواده است و مهمترین رکن اساسی آن، پیشکسوتان و بزرگان خانواده هستند.

وی افزود: در روز شمار تقویم کشورمان به مناسبت های مختلف از اعضای خانواده تجلیل می شود مثلا روز پدر، روز مادر، روز دختر و امروز هم مزین به روز خانواده و تکریم بازنشستگان است که این مراسم به همین مناسبت در شانزدهمین بزرگداشت این روز برگزار شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان بیان کرد: بازنشستگان و پیشکسوتان ستون هر خانواده هستند و خانواده به دلیل حضور این عزیزان قوام و دوام یافته و انشالله هیچ خانه ای بدون ستون نباشد.

محمد احمدی با بیان این تعداد بازنشستگان کشوری استان کردستان در حال حاضر ۲۵ هزار و ۴۱۶ نفر است، گفت: در مهرماه ۱۳۹۹ همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و در حال حاضر میانگین حقوق بازنشستگان این استان بعد از اجرای همسان سازی حدود ۷ میلیون تومان شده است.

احمدی با بیان اینکه دو آرزوی دیرین بازنشستگان استان تقریباً محقق شده است، گفت: خوشبختانه خانه امید بازنشستگان شهرستان سنندج احداث شده و تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد؛ خانه امید بازنشستگان شهرستان سقز نیز حدود سه ماه آینده به بهره برداری می رسد و بازنشستگان عزیز می توانند از امکانات آن استفاده کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان در ادامه گفت: به نظر من یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد مدیران دستگاههای اجرایی باید میزان تکریم بازنشستگان باشد و مدیر خوب مدیری باشد که حرمت و تکریم بازنشستگان را در اولویت خود قرار دهد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که می‌فرماید «بازنشستگان آینه شاغل هستند» عنوان کرد: شاغلین آینده خود را در نحوه برخورد و تکریم و احترام به بازنشستگان می‌بیند و تنها تبعیضی که ناراحتشان نمی کند تبعیض در نحوه برخورد و احترام و تکریم بیشتر بازنشستگان است، چون می دانند که خودشان زمانی در جای آنها قرار می گیرند.

وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای بازنشستگان عزیز ابراز امیدواری کرد: سایه بزرگان و پیشکسوتان همیشه بر سر خانواده ها مستدام و برقرار باشد و فرهنگ احترام و تکریم بازنشستگان روز به روز در جامعه نهادینه شود.

در ادامه این مراسم تعدادی از بازنشستگان شاعر و هنرمند به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان با حضور مسئولین استانی به ۱۶ نفر بازنشسته نمونه و نخبه استان در شش محور علوم، آموزش و پژوهش، فرهنگ و هنر، کارآفرینی و اشتغال، فعالیتهای اجتماعی و عام المنفعه، فعالیتهای ورزشی و تندرستی و ایثارگری و فداکاری به مناسبت شانزدهمین گرامیداشت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان لوح تقدیر و هدایای اهدا شد.