وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیام «روز خبرنگار» عنوان کرد:

کارکرد بی بدیل و غیرقابل انکار خبرنگاران و رسانه‌ها در ارائه تصویری شفاف از وضعیت کشور و نظارت عمومی

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پیامی به مناسبت ۱۷ مرداد و «روز خبرنگار»، کارکرد رسانه را در ارائه تصویری شفاف از وضعیت کشور و نظارت عمومی، بی بدیل و غیرقابل انکار عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در این پیام آورده است: هفدهم مردادماه، روز خبرنگار را به آنانکه آگاهانه، متعهدانه و دلسوزانه تلاش می کنند «آگاهی بخشی» و «حقیقت جویی» را هویت بخشیده و منادی امید به آینده باشند به همه خبرنگارانی که تباهی فساد، دروغ، بی اخلاقی، نفاق و تبعیض را به چشمان همگان آشکار می کنند به آنانی که صدای فراموش شدگان و رنج دیده‌گان هستند، تبریک می گویم.

وی ادامه داد: قطعا کارکرد رسانه در ارائه تصویری شفاف از وضعیت کشور و نظارت عمومی بر عملکرد مسئولان و دستگاه های اجرایی، بی‌بدیل و غیرقابل انکار است. بر کسی پوشیده نیست که روزنامه نگاری و خبرنگاری رکنی از ارکان مردم‌سالاری و بازوی دولت ها و حکومت ها در اداره جوامع است. ۱۷مرداد ماه «روز خبرنگار» فرصتی ارزشمند و گرانبها، برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته ای است که روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه را کانون مطالبه گری و دغدغه مندی خود می دانند.

شریعتمداری همچنین آورده است: یاد همه پیشکسوتان عرصه خبر و اطلاع رسانی، به ویژه یاد و خاطره شهدای رسانه، شهدایی که هریک نماد مسئولیت، تعهد و دانایی جامعه وسیع رسانه ای کشور هستند و همه خبرنگارانی که با حضور خود در کانون رویدادها و حوادث در دوران‌های مختلف صحنه های بی نظیری از انقلاب، دفاع مقدس و افتخار آفرینی های شکوهمند مردم این سرزمین را ثبت کرده اند گرامی می‌داریم.

با تبریک و تهنیت «روز خبرنگار»، مراتب سپاس خود را از تلاش های صادقانه و ارزشمند تلاشگران خستگی ناپذیر عرصه خبر و اطلاع‌رسانی ابراز نموده؛ بهروزی، توام با سلامتی و توفیق روز افزون ایشان را از درگاه ایزد منان خواستارم.