در دیدار مدیرکل هماهنگی امور استانهای صندوق بازنشستگی کشوری با دکتر «علی دلاور» مطرح شد:

صندوق بازنشستگی کشوری نهادی پویا در سطح کشور است/ اهدای ۱۵ اثر دکتر «علی دلاور» به موزه بازنشستگان

در ادامه دیدارهای مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری با مفاخر فکری و فرهنگی این صندوق؛ مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های صندوق با دکتر «علی دلاور»، استاد بازنشسته دانشگاه علامه طباطبایی، دیدار کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، زهرا زاده غلام در این دیدار که با تماس تصویری دکتر اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و عرض احترام وی و تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان به دکتر علی دلاور همراه شد، گفت: روایت خانه صبا که در محل ساختمان ستادی صندوق بازنشستگی کشوری راه اندازی شده، پیشینه و سیر تحول نظام بازنشستگی در کشور از دوره مشروطه تاکنون و تصاویر و اسناد دوره‌های مختلف در این زمینه و همچنین احکام برخی مفاخر فرهنگی، سیاسی و علمی کشور را در خود جای داده است.

زاده غلام با اشاره به تاکید مدیرعامل صندوق بازنشستگی بر لزوم هویت بخشی به این صندوق، گفت: یکی از ابعاد این هویت بخشی علاوه بر راه اندازی روایت خانه صبا و موزه بازنشستگان، دیدار و تجلیل از مفاخر فرهنگی و فکری است که به تعداد زیادی زیرپوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند.

وی از دکتر علی دلاور دعوت کرد تا ضمن بازدید از روایت خانه صبا و موزه مفاخر و بازنشستگان، آثار خود را به موزه بازنشستگان کشوری که در عمارت ناصرالیدن میرزای تهران در حال راه اندازی است، اهدا کند که این پیشنهاد با استقبال ایشان مواجه شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های صندوق بازنشستگی کشوری همچنین به ویژگی ها و اهمیت ساخت موزه بازنشستگان اشاره کرد و افزود: این موزه در عمارت ناصرالدین میرزا از املاک متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری راه‌اندازی می شود و وجود آثاری از مفاخر فرهنگی و هنری زیر پوشش صندوق می تواند به اهمیت و غنای این مجموعه کمک کند.

 

صندوق بازنشستگی با اجرای برنامه های فرهنگی مختلف، پویایی خود را نشان می دهد

دکتر علی دلاور نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از فعالیت های فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری خطاب به دکتر افتخاری مدیرعامل این صندوق گفت: این برای نخستین بار است که حوزه فرهنگی صندوق بازنشستگی با جدیت پیگیر مسائل فرهنگی و شخصیت ها و بازنشستگانی است که عمری را در خدمت به فرهنگ و هنر این کشور سپری کردند.

وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری نهادی است که با این حجم از فعالیت ها پویایی خود را در سطح جامعه نشان می دهد.

این استاد بازنشسته دانشگاه علمه طباطبایی با استقبال از راه اندازی موزه بازنشستگان در عمارت ناصرالدین میرزا، ۱۵ جلد از آثار و تالیفات خود به همراه ضبط صوت قدیمی مربوط به دوران دانشجویی شان را به این موزه اهدا کرد.

دکتر علی دلاور، استاد تمام بازنشسته دانشکده‌روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی و نخستین استاد ممتاز این دانشگاه  است. این استاد برجسته کشورمان با اخذ درجه دکترا از دانشگاه ایالتی فلوریدا فارغ التحصیل شد و در دانشگاه های علامه و ترتیبت معلم به تدریس پرداخت. دکتر علی دلاور در سال ۱۳۲۰ در خرم آباد دیده به جهان گشود و از جمله اساتید برجسته در حوزه آمار و روش تحقیق به شمار می رود. تالیف بیش از ۲۰۰مقاله علمی و پژوهشی و کتاب هایی چون «روش تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی» و «احتمالات و آمار کاربردی در روان‌شناسی و علوم تربیتی» از جمله آثار وی است.