در جریان اولین بازدید گمرکی وزیر اقتصاد ارائه شد:

گزارش شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام(ره) از وضعیت کالاهای کرونایی و متروکه به وزیر اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور صبح روز شنبه (ششم شهریورماه) با حضور در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام خمینی(ره)، از انبار کالاهای دارویی و داروهای کرونایی بازدید کرد.

 

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از  شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، سیداحسان خاندوزی، وزیر جدید امور اقتصادی و دارایی، در صدر هیاتی با حضور در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام خمینی(ره)، از مناطق عملیاتی و انبارهای این شرکت بازدید میدانی به عمل آورد و خواستار تسریع در ترخیص کالاهای دارویی شد.

همچنین در این بازدید، علیرضا کاشف‌زاده، سرپرست شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام خمینی(ره)، گزارشی از آخرین وضعیت روند نگهداشت کالاهای کرونایی و کالاهای متروکه مانده در انبارهای این شرکت به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارائه داد.

گفتنی است؛ در خلال این بازدید هم زمان با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام خمینی(ره)، محموله ۱۴۳ تنی سرم دارویی وارد انبارهای این شرکت شد.

راه‌اندازی ایستگاه تخصصی ریلی غلات در بندر امام

از سوی دیگر، ایستگاه تخصصی کیسه گیری و بارگیری ریلی غلات در بندر امام خمینی  با توان تخصصی و لجستیکی شرکت گلف اجنسی ایران (از شرکت‌های تابعه هلدینگ آتیه‌صبا) با ظرفیت روزانه بیش از هزار تن راه‌اندازی شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی (ره) با اشاره به بارگیری ۱۶۸ دستگاه واگن از آغاز فعالیت این ایستگاه تخصصی تاکنون گفت: بیش از ۷ هزار تن غلات معادل ۷ هزار و ۳۱۵ کیسه بارگیری و از طریق شبکه ریلی به اقصی نقاط کشور توزیع شده است.