استاندار گلستان در مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان:

“متناسب‌سازی” شکاف بین حقوق بازنشستگان و شاغلین رابه حداقل رساند

استاندار گلستان در مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان تاکید کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان، شکاف بین بازنشستگان و شاغلین رابه حداقل رساند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان گلستان، هادی حق شناس در مراسمی که به مناسبت ۲۵ ذی الحجه «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، مدیرکل ورزش و جوانان و مدیر صندوق بازنشستگی استان گلستان و روسای کانونهای بازنشستگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خانه مهر برگزار شد، گفت: تمام بازنشستگان بهترین روزهای عمر خود را وقف خدمت صادقانه کرده اند و امروز باید مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

وی با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم اظهار داشت: ما شاغلین بالاخره دیر یا زود به شما ملحق می شویم و با بازنشستگی فاصله زیادی نداریم.

حق شناس ابراز امیدواری کرد: این دوره برای بازنشستگان دارای خوشی ها باشد و ملالت های کمتری داشته باشد.

استاندار گلستان با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین گفت: در بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان و شاغلین صحبت های زیادی بین دولت و مجلس بوده که بالاخره جنبه اجرایی به خودش گرفت تاشکاف بین بازنشستگان و شاغلین به حداقل برسد.

حق شناس افزود: برای شاغلین اضافه کار یا پاداش یا حق و ماموریت و غیره وجود دارد که بازنشستگان از این مزایا برخوردار نیستند.

در خاتمه این مراسم به بازنشستگان منتخب و نمونه استان لوح تقدیر و هدایایی اهدا شد.

زندگی بازنشستگان درسی برای آیندگان است

محمد براری مدیر صندوق بازنشستگی استان گلستان و دبیر ستاد ۲۵ ذی الحجه در نشستی با اصحاب رسانه این استان که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد، اظهار داشت: بیست و پنجم ذی الحجه به نام روز خانواده و تکریم بازنشستگان نامگذاری شده است و این روز فرصتی شده تا یادی کنیم از کسانی که هر لحظه از عمرشان خاطره ای گران بها و درسی برای آیندگان است.

وی افزود: بازنشستگان کشوری استان گلستان به طور متوسط ماهیانه ۲۲۴میلیارد تومان از صندوق حقوق بازنشستگی دریافت می کنند.

براری با اشاره به مهم ترین اقدامات این صندوق از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا مرداد ۱۴۰۰ گفت: پرداخت وام ضروری ۱۰میلیون تومانی به هفت هزار و ۸۶۳ نفر، ارائه تسهیلات طرح یاری برای خرید از فروشگاه رفاه به تعداد سه هزار و ۱۰۶نفر، استفاده از تسهیلات خرید کالای اقساطی گروه انتخاب به تعداد ۱۴هزار و ۷۰۰نفر، پرداخت وام ازدواج ۲۵میلیون تومانی به ۱۰۲ بازنشسته تحت پوشش، پرداخت وام حمپاد به ۱۴۶نفر، استفاده ۹۵۹ نفر از تسهیلات خرید سهام دارایکم، استفاده ۱۹۵۰نفر از تسهیلات خرید سهام مدیریت ثروت و استفاده دوهزار و ۷۸۹نفر از بیمه عمر و حادثه صبا از جمله اقدامات و خدمات مهم صندوق بازنشستگی استان گلستان در این مدت بوده است.

امروز بخش مهمی از خدمات صندوق غیرحضوری است

مدیر صندوق بازنشستگی استان گلستان تاکید کرد: امروز بخش مهم و زیادی از خدمات صندوق بازنشستگی کشوری به صورت مجازی و غیرحضوری به بازنشستان و وظیفه بگیران تحت پوشش در سراسر کشور از جمله استان گلستان ارائه می شود که در شرایط کرونایی و محدودیت های موجود گام بزرگی در تسهیل و افزایش دسترسی بازنشستگان عزیز به خدمات موجود است.

براری همچنین گزارشی از فعالیت های صندوق بازنشستگی در حوزه فناوری اطلاعات، اطلاع رسانی و مدیریت فضای مجازی و خدمات غیرحضوری صندوق ارائه کرد.

وی در پایان این نشست به خبرنگاران حاضر به مناسبت روز خبرنگار و همچنین روز خانواده و تکریم بازنشستگان لوح تقدیر ارائه کرد.

ضرورت توجه به پرکردن اوقات فراغت بازنشستگان

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان و عضو ستاد بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان استان در نشست مشترک با مدیر صندوق بازنشستگی استان گلستان، گفت: پیشکسوتان و بازنشستگان سرمایه های بزرگ و منابع تجربه هستند که نباید از آنان غافل شد.

قاسمعلی برزمینی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت بازنشستگان در راه توسعه کشور بهره برداری لازم صورت پذیرد، اظهارداشت: جامعه بازنشستگان جمعیت عظیمی از هم استانی ها و هموطنان ما را در بر می گیرد که خود ظرفیت و منابع انسانی بزرگی است.

برزمینی گفت: یکی از مواردی که باید به آن توجه شود بحث پرکردن اوغات فراغت این عزیزان است که بهترین وسیله در این زمینه «ورزش» است.

در این نشست محمد براری مدیر صندوق بازنشستگی استان گلستان نیز با تاکید بر اینکه تجلیل از پیشکسوتان جامعه یک امر انسانی است، برنامه های اعلام شده از سوی ستاد کشوری بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، هماهنگی های انجام شده با اعضای ستاد و همچنین برنامه های انجمن های ورزشی استان را تشریح کرد.

براری هدف از نامگذاری این روز را بزرگداشت مقام و منزلت بازنشستگان در خانواده و جامعه دانست و افزود: نقش و جایگاه ارزشمند بازنشستگان در پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و حضور فعال این عزیزان در تمامی عرصه های توسعه و آبادانی کشور قابل تقدیر و تجلیل است.

وی تاکید کرد: تکریم بزرگان و بازنشستگان باید به یک فرهنگ عمومی و وظیفه ملی تبدیل شود.