به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا صورت گرفت؛

استقرار کامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در مرز باشماق

فعالیت رسمی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران به عنوان مرجع تحویل گیرنده کالا در مرز باشماق در استان کردستان آغاز شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی تهران در نشست مشترک با فرماندار شهرستان مریوان ضمن بررسی چگونگی حضور در محوطه‌های گمرکی و استفاده از زمین‌های بخش خصوصی در جهت افزایش فضای فعالیت عملیات ترانشیپمنت، گفت: طبق دستور مدیر عامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، پس از کسب مجوزهای لازم و رایزنی با مالکان زمین‌های مجاور گمرک باشماق به ‌منظور الحاق به محوطه موجود، شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی تهران در نظر دارد تا تخلیه و بارگیری مشتقات نفتی، سوخت، قیر و… را در داخل اماکن گمرکی باشماق راه‌اندازی کند.

به گفته وی، این کار مانع از هدر رفتن سرمایه های کشور و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، ایجاد تصادف و ترافیک و .. خواهد شد.

سیامک حسنی افزود: اکنون حدود ۵۰۰ متر طول فنس با ارتفاع ۲مترو ۲۰ سانتی‌متر برای جداسازی اماکن گمرکی و نظم دهی به محوطه صورت گرفته است و به منظور فعال کردن فرآیند واردات در مرز باشماق، تعمیر و بهسازی سه باب انبار در دست اقدام است.

وی با اشاره به استقرار انبارداران و مسئولین صدور اسناد گمرکی متخصص در مرز باشماق باهدف جلوگیری از اشتباهات گذشته، ادامه داد: با استقرار سیستم عملیاتی شرکت در مرز باشماق و اتصال به سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت، کلیه فعالیت های شرکت در سامانه های مذکور ثبت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی تهران در دیدار با مدیرکل گمرک باشماق نیز ضمن ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های صورت‌گرفته و هماهنگی در خصوص عملیاتی کردن کامل محوطه انبارها، گفت: عملیات حضور و فعالیت در مرز باشماق با سرعت بالا با انجام اقداماتی همچون نظم دهی به کامیون‌های ترانزیتی، ترانشیپمنت و سامان‌دهی پارکینگ‌های موجود در اماکن گمرکی، بهسازی محوطه‌ها و تراشه ریزی و تسطیح محل‌های عبور کامیون‌ها، باراندازها و ورودی‌های ترانشیپ با سرعت هرچه بیشتر در حال انجام است.

وی با اشاره به ضرورت تامین بودجه لازم برای عملیات بهسازی، گفت: تامین تجهیزات مرتبط با فعالیت تخلیه و بارگیری در انبارها، رفع مشکل برق محوطه و پرداخت هزینه‌های معوقه موجود، تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی، دفاتر موجود در محوطه ترانشیپمنت و همچنین ایجاد درب جدید خروج کامیون‌های خالی که در کاهش ترافیک داخل اماکن گمرکی باشماق نقش بسزایی خواهد داشت؛ نیازمند تامین بودجه و هماهنگی های لازم در خصوص این عملیات بهسازی مهم و بزرگ است که با نشست‌هایی که با فعالان اقتصادی مرز باشماق انجام شده، عملیات بهسازی با سرعت انجام خواهد شد.