مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در گردهمایی بسیج عنوان کرد:

بسیج معنای واقعی “خدمت” است/ انقلابی و بسیجی بودن در دوران امروز دشوارتر از ابتدای انقلاب است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: وظیفه بسیج به معنای واقعی کلمه “خدمت” و هدف آن حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، دکتر محمد اسکندری در گردهمایی بسیجیان صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه این صندوق، که با حضور فرمانده بسیج ادارات تهران بزرگ برگزار شد، با تبریک فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: وظیفه اصلی بسیج به معنای واقعی کلمه خدمت و هدف آن نیز حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

اسکندری افزود: امروز هرچه از پیروزی انقلاب می‌گذرد مسئله “استقامت” پررنگ‌تر می‌شود؛ همانگونه که در صدر اسلام و پس از رحلت حضرت رسول(ص)، علوی ماندن، حسنی و حسینی ماندن بسیار دشوار شده بود، اکنون نیز پس از بیش از چهل سال، انقلابی ماندن و استقامت در این مسیر امری دشوار است.

 

خدمات بسیج باید با محور بصیرت باشد

وی با بیان اینکه «معتقدم خدمت بسیج، خدمت در راه حق است»، اظهار داشت: البته این خدمت باید با محور بصیرت انجام شود و خدمت شایسته نام و عنوان بسیج، بدون ولایت‌پذیری و تعهد و اعتقاد به ولایت‌فقیه امکان پذیر نیست.

اسکندری، بسیجی بودن را به نقش آفرینی حضرت ابوالفضل(ع) برای امام حسین(ع) و همچنین نقش شهید سردار سلیمانی برای مقام معظم رهبری تشبیه کرد و گفت: بسیجی بودن به این معناست که هر جا ولایت‌فقیه تشخیص داد در همان زمان و مکان، بسیج به نقش‌آفرینی و خدمت بپردازد.

 

ضرورت ادامه و تقویت برنامه‌های بصیرت افزایی

او مهم ترین جهاد عصر حاضر را «جهاد انتظار» دانست و با تاکید بر اینکه انتظار یکی از سخت ترین انواع جهاد است، گفت: ما امروز نیازمند استقامت هستیم و پیش نیاز استقامت بصیرت است.

وی با اشاره به برنامه ها و فعالیت‌های بسیج صندوق بازنشستگی کشوری در زمینه بصیرت افزایی بر ادامه و تقویت این اقدام تاکید کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بسیج را یکی از بازوهای مهم و قدرتمند جمهوری اسلامی نامید و عنوان کرد: آنچه در انقلاب اسلامی و خط مقاومت در منطقه اهمیت دارد و انقلاب ایران و محور مقاومت را در منطقه حفظ و تقویت کرده بسیج و سازمان های مشابه آن است.

اسکندری با بیان اینکه بسیج با ابتکار داهیانه حضرت امام(ره) شکل گرفت و با تدابیر مقام معظم رهبری، در دوران حاضر به یک نهاد قدرتمند و بازویی مردمی و نیرومند برای انقلاب اسلامی تبدیل شده است، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم فرهنگ بسیج و محور مقاومت، خدمت به دین و کشور است. بسیج باید به عنوان بازوی مردمی سپاه در مسیر خدمت به مردم و انقلاب گام بردارد و به حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی کمک کند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بسیجیان در همه ابعاد جهاد به اقتضای زمان خود، موفق عمل کنند، گفت: کارهای خوبی در حوزه بسیج صندوق بازنشستگی انجام شده است که به خصوص در حوزه بصیرت افزایی و تبیین اهداف، کارکردها و وظایف بسیج و همچنین کمک‌های مومنانه که از ابتکارات ارزشمند مقام معظم رهبری است، باید ادامه یافته و تقویت شود.

 

بسیجی بودن را از خودمان شروع کنیم

اسکندری با تاکید بر اینکه بسیج باید از همه ظرفیت ها و سرمایه‌ها به شکل بهینه و درست استفاده کند گفت: ما باید بسیجی بودن و بسیجی زندگی کردن را از خودمان شروع کنیم، باید روحیه بسیجی داشته باشیم و بسیجی زندگی و کار کنیم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به پایان همه‌گیری کرونا و ایجاد امکان استفاده از برکات زیارت مشهد شهدای دفاع مقدس گفت: پیش از کرونا کاروان های راهیان نور برپا می‌شد که به تقویت روحیه و دیدگاه بسیجی و ترویج فرهنگ دفاع و شهادت کمک قابل توجهی می‌کرد؛ امیدوارم با پایان کرونا و برگزاری دوباره اردوهای راهیان نور بتوانیم در این زمینه گام جدی برداریم و از برکات این سفر معنوی بهره‌مند شویم.

وی همچنین تاکید کرد: برگزاری نشست‌های تبیین خاطرات ایثارگران و خانواده شهدا و همچنین بسیجیان، در کنار نشست های دوره‌ای و تبیینی بسیج در حوزه‌های اعتقادی و فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به آن توجه شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فارغ از خط کشی ها و جناح بندی های معمول، همه کارکنان، خود را عضو بسیج بدانند و در کنار نقش‌آفرینیِ تشکیلاتی و سازمانی، زندگی و اخلاق بسیجی نیز ترویج شود.