در نشست انجمن ورزش با معاون استاندار هرمزگان مطرح شد:

ضرورت بهره‌مندی بازنشستگان از فضاهای ورزشی هرمزگان/ حضور قهرمانان ورزشی ملی در میان بازنشستگان

اعضای انجمن ورزشی بازنشستگان استان هرمزگان با همراهی جمعی از بازنشستگان ورزشکار هرمزگانی با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان دیدار و بر لزوم اختصاص فضاهای مناسب ورزشی به بازنشستگان تاکید کردند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمد تقی جلیلی بهابادی مدیر صندوق بازنشستگی استان هرمزگان و رئیس انجمن ورزش بازنشستگان استان در این دیدار ضمن معرفی ورزشکاران و فرهیختگان بازنشسته کشوری عنوان کرد: در استان هرمزگان بازنشستگان ورزشکار زیادی حضور دارند که حتی در حد قهرمانی کشور فعالیت می کنند و نیاز به امکانات و فضاهای ورزشی برای پرورش این استعدادها است.

جلیلی بهابادی افزود: دو خانه امید در پارک شهید دباغیان و پارک گلها جهت ارائه خدمات و ترویج ورزش برای بازنشستگان کشوری احداث شده است و در خانه های امید کلاس های ورزشی و مسابقات استانی با حداقل امکانات برگزار می شود که برای ظرفیت ها و استعدادهای موجود در میان بازنشستگان بسیار اندک است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان نیز در این نشست، گفت: ورزش برای بازنشستگان بزرگوار زمینه ساز سلامت و شادابی آنان است و توجه به سلامت و ورزش بازنشستگان یک اولویت مهم است.

نازنین شیبانی در دیدار با اعضای انجمن ورزشی بازنشستگان کشوری استان هرمزگان، بانوان ورزشکار پیشکسوت و تعدادی از بازنشستگان استان، نگاه ویژه و چند وجهی به مسائل بازنشستگان شامل فرهنگی، ورزشی، سلامت، اجتماعی و معیشتی را مهم خواند و خواستار همکاری و تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی با صندوق بازنشستگی استان برای ارائه خدمات مطلوب تر به بازنشستگان و تکریم این عزیزان به عنوان بزرگان و پیشکسوتان جامعه و‌ خانواده شد.

وی حضور در جمع بازنشستگان را مایه خرسندی دانست و گفت: بازنشستگان عزیز بهترین ساعات و بهترین روزهای زندگی خود را در خدمت به مردم گذرانده‌اند که این ایثار و فداکاری بسیار ارزشمند و در نزد خداوند متعال دارای پاداش و اجر معنوی است.

شیبانی به اهمیت ورزش و تحرک بدنی برای سالمندان اشاره کرد و گفت: سالن و امکانات ورزشی ویژه باید در اختیار ورزشکاران بازنشسته قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان افزود: از نیروی فکری بازنشستگان باید استفاده شود، چرا که اگر نیروی جوانی با فکر و تجربه بازنشستگان همراه شود بیشترین اثرگذاری را خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بزرگواری و مناعت طبع بازنشستگان باعث می شود بسیاری از آنها برای رفع مشکلاتشان به مدیران و دستگاه های خود مراجعه نکنند و لذا وظیفه ماست با دیدارهایی که با این قشر فرهیخته داریم، در راستای کاهش و رفع مشکلات آنان گام برداریم.

در ادامه این نشست، هر یک از اعضای انجمن ورزشی و ورزشکاران پیشکسوت نظرات و درخواست های خود را ارائه کردند. گفتنی است استان هرمزگان در مجموع ۱۷ هزار و ۷۴۴ بازنشسته تحت پوشش دارد که ۱۲ هزار و ۲۹۵ نفر مرد و ۵ هزار و ۴۴۸ نفر زن هستند.