با هدف‌گذاری برای کسب سود بیشتر صورت می‌گیرد؛

خیز صبافولاد خلیج فارس برای دستیابی به سهم بیشتر از بازار اروپا و آسیا

شرکت صبافولاد خلیج فارس (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) که نخستین تولیدکننده بریکت گرم در ایران، سومین تولیدکننده بریکت گرم در خاورمیانه و نهمین سازنده این محصول در دنیا است، گام تازه ای را برای کسب سهم بیشتر از بازار کشورهای آسیایی و اروپایی برداشته است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی هلدینگ صباانرژی، عملکرد شرکت صبافولاد خلیج فارس در یک سال اخیر سبب شده تا این شرکت به‌عنوان یکی از دو شرکت برتر هلدینگ سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (صباانرژی) شناخته شود.

این شرکت، ساخت و راه‌اندازی یک کارخانه فولادسازی با ظرفیت نهایی ۴.۵ میلیون تن بریکت و ۴.۵ میلیون تن بیلت و اسلب را هدف گذاری کرده است. رشد ۲۲۳درصدی صادرات صبافولاد باعث شده تا این واحد صنعتی به‌عنوان شرکت پیشرو در حوزه صادرات فولادی کشور شناخته شود و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای دستیابی به سهم بیشتر از بازار کشورهای اروپایی و آسیایی به ویژه کشورهای چین، هند، کره جنوبی، ژاپن، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه است.

شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس که از خرداد ماه سال ۹۹ شاهد تغییر و تحولات اساسی بوده تا جائیکه در سال گذشته بیش از ۱۰ رکورد در حوزه تولید و سودآوری برجای گذاشت و در فروردین ماه سال جاری نیز توانست ۷ رکورد جدید را ثبت کند.

تعداد شرکت‌های تولیدی و بازرگانی برای تامین و خرید مواد اولیه صبا فولاد خلیج فارس طی یکسال گذشته از پنج شرکت به ۳۰ شرکت افزایش پیدا کرده است.

از سوی دیگر بر اساس عملکرد ۹ماهه و فروش‌ انجام شده این شرکت، پیش‌بینی شده است که صبا فولاد بتواند تا پایان آذرماه به سود نزدیک به ۳هزار میلیارد تومانی دست پیدا کند.