در نشستی صورت گرفت:

بررسی موانع برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای بازنشستگان هرمزگانی

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان هرمزگان از برگزاری نشستی برای بررسی موانع اجرای تفاهم‌نامه برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در هرمزگان خبر داد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان هرمزگان، این نشست دیروز (سه شنبه ۲۱ دیماه) با حضور محمدتقی جلیلی بهابادی مدیر صندوق بازنشستگی استان هرمزگان، خانم آشوری زاده مدیر اجرائی خانه های امید بازنشستگان و رهروان معاون آموزشگاه‌های آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان در خصوص آسیب شناسی تفاهم نامه همکاری برای استفاده بازنشستگان کشوری از آموزش های فنی و حرفه‌ای در استان هرمزگان برگزار شد.

جلیلی بهابادی با اشاره به مفاد تفاهم نامه همکاری بین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای اجرای آموزش های مهارتی برای بازنشستگان خواستار همکاری بیشتر دو مجموعه و اطلاع رسانی دقیق و به موقع دوره های آموزشی به علاقه مندان و بازنشستگان عزیز شد.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه در استان هرمزگان و در شهر بندرعباس دو مجموعه خانه امید بازنشستگان وجود دارد، در صورت تجهیز شدن آن ها متناسب با دوره آموزشی مورد نظر، می توان از ظرفیت خانه های امید نیز در جهت اجرای این تفاهم نامه استفاده کرد.

رهروان معاون آموزشگاه های آزاد سازمان فنی و حرفه ای استان هرمزگان نیز در این نشست با تشریح فرایند برگزاری دوره های آموزشی آزاد، اظهار داشت: با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد برای افراد واجد شرایط حداکثر طی سه روز کاری انجام می شود.

وی افزود: در صورت طولانی شدن فرآیند بررسی درخواست‌ها، سیستم به صورت خودکار پس از روز سوم مجوز را صادر خواهد کرد؛ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی صدور مجوز برگزاری دوره در خانه های امید را دارد.

خانم آشوری زاده با برشمردن امکانات و ظرفیت های خانه های امید بندرعباس، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و فضای مناسب، خانه های امید محل مناسبی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف به ویژه آموزش های فنی و حرفه‌ای است.

وی در این نشست، از سازمان فنی و حرفه ای استان هرمزگان خواست تا نسبت به تامین مربی دوره های پرورش گیاهان آپارتمانی و تولید قارچ برای بازنشستگان و افراد متقاضی در خانه امید اقدام کند.