مدیرصندوق بازنشستگی استان خراسان رضوی:

امر به معروف و نهی از منکر را از خودمان شروع کنیم

آئین تحویل ابلاغ اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر صندوق بازنشستگی استان خراسان رضوی باحضور معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومیِ صندوق بازنشستگی خراسان رضوی، با عنایت به لزوم اجرای دقیق امر به معروف و نهی از منکر در سطح دستگاه های اجرایی استان و تاکید استاندار و امام جمعه و نماینده ولی فقیه استان خراسان رضوی بر این موضوع، آئین تحویل ابلاغ اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر صندوق بازنشستگی کشوری -مدیریت استان خراسان رضوی- باحضور معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، برگزار شد.

درابتدای این آئین، علیرضا کریم دادی مدیرصندوق بازنشستگی خراسان رضوی گفت: تشویق و ترغیب دستگاه های اجرایی به تشکیل این شورا و واگذاری این مسئولیت به مسئولین دستگاه های موصوف، امری خطیر می باشد که در صورت رعایت کامل ضوابط و مقررات آن؛ امر به معروف و نهی از منکر در اصلاح رو به سمت جلوی امور، بسیار کارساز و کاربردی خواهد بود؛ فلذا، بدوا” می بایست این تکلیف را از خود شروع نمود تا بتوان آن را در سطح جامعه به درستی هرچه تمام تر اجرا کرد.

قاسم باغبان معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان نیز ضمن تشکر از همکاری های مدیریت بازنشستگی خراسان رضوی با ستاد ذیربط اذعان داشت: از سال ۱۳۹۴ قانون و دستور العمل رسمی برای تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصویب و در سراسر کشور با تشکیل ستادهای مربوطه اجرا شد.

وی در ادامه گفت: هدف و ماموریت این ستاد این است که با شناخت منکرات و معروفات در تمام شئون جامعه و در دستگاه های اجرایی نسبت به رفع منکرات و نیز تشویق به انجام معروفات توسط آحاد جامعه اقدام شود.

معاون اجتماعی ستاد همچنین ابراز داشت: دستگاه های اجرایی می بایست با مراجعه به سایت طراحی شده، نسبت به ثبت فعالیت های خود در این حوزه اقدام نمایند.

باغبان در تشریح اقدامات ستاد ذیربط بیان داشت: مقرر شده است دستگاه های اجرایی استان به منظور شناسایی منکرات و معروفات حوزه خود در سال ۱۴۰۱ نسبت به تقویت معروفات و حذف منکرات در سیستم اجرایی خود اقدام نمایند.

در خاتمه ابلاغ کلیه اعضای شورای امربه معروف و نهی از منکر صندوق مدیریت بازنشستگی کشوری-مدیریت استان خراسان رضوی به ایشان تقدیم شد.