در روزهای پایانی زمستان انجام شد؛

صعود موفق بازنشسته نمونه آذربایجان‌شرقی به قله سبلان

“حسن شمس” بازنشسته نمونه استان آذربایجان‌شرقی در روزهای پایانی زمستان ۱۴۰۰ موفق به صعود به قله چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت بازنشستگی استان آذربایجان‌شرقی، صعود زمستانه “حسن شمس” مربی و کوهنورد بازنشسته به قله ۴۸۱۱ متری سبلان با وجود بارش های سنگین برف در ۹ اسفندماه جاری با موفقیت انجام شد.

سبلان به دلیل آبگرم‌های دامنه کوه و قرار گرفتن دریاچه ای طبیعی و زیبا در دهانه قله آن، هرساله پذیرای کوهنوردان داخلی و خارجی است.

این برنامه کوهپیمایی از روز یکشنبه هشتم اسفند ماه از تبریز آغاز و در روز نهم اسفندماه با وجود حجم بالای برف و سرعت به نسبت کم وزش باد پس از هشت ساعت کوهنوردی و کوله کشی سنگین در ساعت ۱۷ عصر صعود موفق به دریاچه قله سبلان محقق شد.

به گفته آقای شمس، در بازگشت از قله، مسیر صعود به دلیل کولاک شدید و وزش شدید باد از بین رفته بود که خوشبختانه با توجه به تجربه بالای کوهنوردان و با استفاده از G.P.S گروه با سلامتی کامل مسیر بازگشت را پیمودند.همنوردان آقای شمس در این صعود آقایان رضایی، توحیدی، باغبان، ستاری و شیشوانی بودند.

لازم به یادآوری است، “حسن شمس” بازنشسته سال۸۸ شرکت مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی است.