استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد:

لزوم توسعه فعالیت‌های صنایع شیر ایران در آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان غربی از شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) خواست تا در راستای رشد اقتصادی آذربایجان غربی و همچنین ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای جوانان، روند فعالیت های خود را در این استان توسعه دهد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی صنایع شیر ایران (پگاه)، محمدصادق معتمدیان در دیدار با مدیرعامل صنایع شیر ایران (پگاه) با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان غربی در حوزه های مختلف و فراهم شدن زمینه های سرمایه گذاری در این استان، گفت: آذربایجان غربی از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال می کند.

معتمدیان با اشاره به اختصاص یکی از روزهای هفته برای حمایت از واحدهای تولیدی استان، اظهار داشت: در یکشنبه های هر هفته به همراه مدیران دستگاه های اجرایی در محل واحدهای تولیدی استان حاضر شده و مسائل واحدهای تولیدی و صنعتی را بررسی در جهت رفع این مشکلات گام برمی داریم.

وی یکی از اولویت های استان آذربایجان غربی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال را حمایت از توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی عنوان کرد و افزود: از واحدهای موفقی که علاقه‌مند به توسعه واحد تولیدی خود در راستای افزایش فرصت های اشتغال و تولید هستند، حمایت می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی از شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) خواست تا در راستای رشد اقتصادی آذربایجان غربی و همچنین ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای جوانان، روند فعالیت های خود را در این استان توسعه دهد.

او با اشاره به نقش موثر شرکت پگاه آذربایجان غربی در توسعه و ایجاد اشتغال در استان تاکید کرد: دولت در بخش سرمایه گذاری که موجب تحرک توسعه‌ای واحدهای تولیدی می‌شود مصمم است.

معتمدیان همچنین با اشاره به وجود سه کشور هم مرز و ۹ گمرک در این استان تصریح کرد: از این ظرفیت باید به نحو مطلوب در جهت توسعه صادرات و تجارت و رونق گردشگردی بهره‌برداری شود تا درآمد سرانه استان افزایش یابد.

علی‌اصغر محمدپور مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران نیز در این نشست گفت: مجموعه پگاه با دریافت روزانه ۳ هزار و۶۰۰ تن شیرخام از جمله واحدهای تولیدی اثرگذار در کشور بوده و حضور شرکت‌های پگاه ارومیه با دریافت روزانه ١٨٠ تن شیرخام و همچنین کشت و صنعت سلماس در آذربایجان غربی نقش موثری در توسعه استان داشته است.

او تصریح کرد: راه‌اندازی خطوط تولید کره و پنیر پیتزا و افتتاح خط تولید شیرخشک تا اواسط تابستان در شرکت پگاه آذربایجان غربی منجر به توسعه و اشتغال آفرینی در این مجموعه و استان خواهد شد.

محمدپور با تایید پتانسیل بالا در حوزه صادرات تاکید کرد: توسعه صادرات به کشورهای همجوار در دستور کار صنایع شیر ایران قرار دارد.