در دیداری صمیمی صورت گرفت؛

تقدیر مدیر صندوق بازنشستگی استان خوزستان از استاد “عزیزالله آذرنگ”

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان خوزستان در روز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) با استاد «عزیزالله آذرنگ» هنرمند خوشنویس خوزستانی در محل این مدیریت دیدار و گفتگو کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی استان خوزستان، آرش رشادتمند در این دیدار صمیمی با ابراز خشنودی از موفقیت های استاد سیدعزیزاله آذرنگ، هنرمند پیشکسوت خوزستانی گفت: این دیدار برای همه ما به عنوان نمایندگان صندوق بازنشستگی کشوری باعث افتخار است و خرسندیم که در کنار شما هنرمند بزرگ کشورمان هستیم. شما بازنشستگان هنرمند یکی از ارکان عزت و سرافرازی کشور عزیزمان و به ویژه صندوق بازنشستگی کشوری هستید.

مدیر صندوق بازنشستگی استان خوزستان با بیان اینکه «خوزستان مهد هنر است» اظهار داشت: استاد سیدعزیزاله آذرنگ از هنرمندان بزرگ این خطه هستند که در زمینه هنر خوشنویسی خوش درخشیده اند و قرآن نفیسی که با خط هنرمندانه ایشان کتابت شده به کتابخانه حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) اهدا شده که مورد استقبال زیادی نیز قرار گرفته است.

رشادتمند خطاب به این هنرمند فرهیخته گفت: کتابت قرآن کریم با دستخط زیبای شما و استقبال داخلی و دیگر کشورهای اسلامی از این اثر فاخر شما، هم در این دنیا و هم در آخرت اجر والایی دارد و این به معنی جایگاه والای جنابعالی نزد خداوند متعال و همچنین در جهان اسلام است.

وی افزود: شما در ترویج فرهنگ قرآنی نقش اساسی داشته و افتخاری برای بازنشستگان کشوری و صندوق بازنشستگی محسوب می شوید.

او همچنین اظهار داشت: استاد آذرنگ از معدود خوشنویسانی است که توانسته‌ با ترکیب خط عثمان طه و خط ایرانی، آیات وحی را مکتوب کند و این اقدامِ بسیار مبارک، افتخار دیگری را به افتخارات مردم قهرمان و شهید پرور خوزستان اضافه کرده است.

سیدعزیزاله آذرنگ نیز در این نشست ضمن معرفی ویژگی های این اثر، انگیزه خود را از کتابت قرآن در طول ۹ ماه، اهدای آن به ساحت مقدس رضوی عنوان کرد.

وی افزود: روزانه بیش از ۹ ساعت را صرف خوشنویسی قرآن مجید می کنم.

استاد آذرنگ همچنین از کتابت همزمان دو جلد قرآن کریم برای اهدا به حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت معصومه(س) خبر داد.

گفتنی است سیدعزیزاله آذرنگ از بازنشستگان اداره کل ثبت احوال خوزستان و عضو انجمن خوشنویسان دزفول است که قرآن نفیس کتابت شده با خط بسیار زیبای او پس از اهدا، اکنون در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می شود.