به مناسبت 25ذی الحجه صورت گرفت؛

تجلیل از بازنشستگان نمونه استان لرستان

به مناسبت روز ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، از شش پیشکسوت نمونه استان لرستان تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان لرستان، صادق نیکدل مدیر صندوق بازنشستگی استان لرستان در این مراسم ضمن گرامیداشت روز ۲۵ذی الحجه، اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری در استان لرستان ۵ نفر نیرو دارد که به ۳۳هزار و ۳۳۰ نفر تا به امروز خدمات رسانی کرده است.

وی با بیان اینکه چنین ظرفیتی نشان دهنده دستگاهی چابک است که مسئولیتهای متنوعی را به جمع زیادی از هم استان های عزیز ارائه می کند، گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش با ۲۳ هزار نفر بازنشسته و ۹ هزار شاغل بزرگترین دستگاه اجرایی مشترک صندوق بازنشستگی استان لرستان است.

نیکدل با اشاره به اینکه ما با حدود ۷۰ دستگاه اجرائی مشترک صندوق بازنشستگی در تعامل دائمی هستیم، افزود: مسائل و مشکلات و خدماتی اعم از کسورات، استعلامات، مسائل حقوقی و فنی بیش از ۲۵هزار شاغل در دستگاهها را بررسی کرده و پاسخگو است.

او ادامه داد: براساس قواعد بیمه‌ای، به ازای هر شش شاغل یک نفر بازنشسته باید تحت پوشش باشند؛ به عبارتی ما در استان لرستان حداقل باید ۲۰۰ هزار نفر شاغل داشته باشیم تا بتوانیم حقوق ۳۳هزار بازنشسته را پرداخت کنیم. بنابراین، به علت عدم توازن در ورودی و خروجی سیستم بازنشستگی، در حال حاضر ۷۵درصد حقوق بازنشستگان از طرف دولت پرداخت می شود.

مدیر صندوق بازنشستگی استان لرستان در پایان تعدادی از اقدامات و طرح های انجام شده توسط صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۰ را برای بازنشستگان و موظفین حاضر در این مراسم توضیح داد.

در ادامه نیز آقای بابازاده رئیس کانون بازنشستگی استانداری لرستان به عنوان نماینده کانونهای صندوق بازنشستگی کشوری استان سخنرانی کرد و خواستار اجرای کامل همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین، بهتر شدن خدمات بیمه تکمیلی و بهره مندی بازنشستگان از امتیازاتی که دستگاه های اجرایی به شاغلین خود اختصاص می دهند، شد.

در پایان این مراسم، از نفرات اول تا سوم چهارمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری، و همچنین شش بازنشسته نمونه استان لرستان در ۶ محور کارآفرینی، فعالیت های اجتماعی، علوم آموزش و پژوهش، ایثار وفداکاری، فعالیت های ورزشی و فرهنگ و هنر تجلیل شد.

گفتنی است، به مناسبت هفته ولایت و روز ۲۵ ذی الحجه، مدیر صندوق بازنشستگی استان لرستان با حضور در شهرستانهای ازنا، الیگودرز و دورود ضمن دیدار از کانونهای بازنشستگی این  شهرستان ها به همراه رؤسای کانون های بازنشستگی از تعدای از بازنشستگان عیادت و از آن ها تجلیل کرد.