با محوریت مدیریت صندوق استان فارس انجام شد؛

برگزاری نشست کانون‌های بازنشستگی استان فارس با نمایندگان مجلس

نشست روسا و هیات مدیره های کانون بازنشستگان کشوری استان فارس با نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی با محوریت مدیریت صندوق بازنشستگی استان فارس برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان فارس، در این نشست که هفتم مهرماه ۱۴۰۱ در سالن اجتماعات خانه امید بازنشستگان شیراز برگزار شد، روش های تعامل سه جانبه کانون های بازنشستگی، صندوق بازنشستگی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان بررسی و مهمترین مشکلات و مطالبات بازنشستگان این صندوق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست، سهند زارعی مدیر صندوق بازنشستگی استان فارس، ضمن ارائه آماری از وضعیت حقوق بگیران و بیمه پردازان صندوق بازنشستگی کشوری استان فارس، گزارشی از خدمات انجام شده این صندوق در دولت سیزدهم ارائه کرد.

زارعی با بیان اینکه «با شروع دولت سیزدهم خدمات مناسبی توسط صندوق بازنشستگی کشوری به بازنشستگان ارائه شده است» گفت: پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری که از سال ۹۹ موفق به دریافت این تسهیلات نشده بودند و همچنین افزایش مبلغ تسهیلات وام ضروری صندوق از ۱۲میلیون تومان به ۱۵میلیون تومان و تعداد این تسهیلات از جمله خدمات صندوق در حوزه مالی و رفاهی بوده است.

وی با اشاره به منابع محدود در اختیار صندوق گفت: با این وجود مدیران ارشد صندوق بازنشستگی در حال رایزنی برای حل مشکلات مربوط به کسورات و پرداخت هزینه های خسارت درمان بازنشستگان و همچنین پرداخت معوقات ناشی از افزایش احکام همسان‌سازی هستند.

در ادامه این نشست، حمزه رستمی آقاجری مدیر کانون بازنشستگان آموزش و پرورش استان فارس نیز با اشاره به تعامل مثبت صندوق بازنشستگی استان با کانون های بازنشستگی اظهارداشت: تلاش شبانه روزی و پیگیری های مدیر و کارکنان مدیریت صندوق استان فارس برای حل مشکلات بازنشستگان عزیز قابل ستایش است.

رستمی تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات بازنشستگان کشوری، تاخیر دوماهه در واریز کسورات بازنشستگان و همچنین پرداخت دیرهنگام هزینه های خسارت درمان بازنشستگان کشوری است.

رستمی از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی خواست تا تدبیری بیندیشند تا صاحبان اصلی صندوق بازنشستگی کشوری یعنی بازنشستگان این صندوق در اداره این سازمان نقش جدی ایفا کنند.

در ادامه این نشست، علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از برگزاری این نشست، تاکید کرد که مطالبات بازنشستگان را از طریق مجاری قانونی و مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد کرد.

روح الله نجابت دیگر نماینده شیراز و فرهاد طهماسبی نماینده مردم استهبان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به ایراد سخنرانی پرداختند.

نجابت، طرح هر‌گونه مطالبه ازسوی بازنشستگان عزیز را بر مبنای قانون ضروری دانست و افزود: یکی از مطالبات بازنشستگان کشوری عزیز، بکارگیری و استفاده از بازنشستگان منتخب کانون ها در ترکیب هیات مدیره یا هیات امنای صندوق ها است که این مطالبه با توجه به بازنشسته بودن این عزیزان، قطعا مغایر قانون است و بنابراین قابلیت پیگیری و اجرا ندارد.

وی تاکید کرد: لازم است مطالبات بازنشستگان عزیز در چارچوب قانون طرح و پیگیری شود.

در پایان این نشست، روسا و اعضای هیات مدیره های کانون بازنشستگان کشوری با نمایندگان استان فارس در مجلس به گفتگو پرسش و پاسخ پرداختند.