وزیر کار در بازدید از سه شرکت تابعه صندوق بازنشستگی کشوری مطرح کرد:

مهمترین عنصر برآب کردن نقشه‌های دشمنان، کار است و کار است و کار؛ تولید و تولید و تولید

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه ۲۶ آبان ماه به همراه مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از سه شرکت «هواپیمایی آسمان»، «انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران» و «ایران یاسا، تایر و رابر» وابسته به این صندوق بازدید کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سید صولت مرتضوی در این بازدیدها که همراه با محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و تعدادی از مدیران ارشد این وزارتخانه و صندوق بازنشستگی انجام شد، بر تحول در شرکت های تابعه وزارت کار تاکید کرد.

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در بازدید از شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران گفت: در تدوین چشم‌انداز و راهبردهای وزارت کار توجه به ارتقای بهره‌وری شرکت‌های زیرمجموعه از مهم‌ترین راهبردهای ما خواهد بود.

 

ارتقای بهره وری شرکت ها یکی از مهمترین راهبردهای وزارت کار

مرتضوی با تأکید بر لزوم طراحی سیستم‌های نو برای بهبود عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در خدمت‌رسانی بهتر به مردم و نوآوری در ارتقای بهره‌وری از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعه است.

وی با اشاره به نقش شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی در توسعه تجارت خارجی جمهوری‌اسلامی‌ایران، گفت:‌ توسعه کمی و کیفی در کنار توجه به شکوفایی منابع انسانی به تحول و سودآوری بیشتر کمک می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:‌ در تدوین سند آمایش سرزمینی و در شورای برنامه‌ریزی وزارت کار توجه به ارتقای بهره‌وری شرکت‌های زیرمجموعه سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه یکی از مهم‌ترین راهبردهای ما خواهد بود.

مرتضوی استقرار شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی را در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مهم و اثربخش عنوان کرد و گفت: تسهیل تجارت برای فعالان بخش خصوصی و ایجاد بستر برای آنان به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کند.

 

ضرورت توسعه دانش فنی و مهندسی در حوزه هواپیمایی

وی در بازدید از شرکت «هواپیمایی آسمان» مستقر در فرودگاه مهرآباد از بخش‌های مختلف اداری، نگهداری و تعمیرات آن بازدید کرد.

مرتضوی در این بازدید و در نشست با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره هواپیمایی آسمان، اظهار داشت: با توجه به نقش پررنگ حمل‌و‌نقل هوایی در آینده ترانزیت جهان، توسعه بیش از پیش دانش فنی و مهندسی کشور در حوزه هواپیمایی ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت منابع مالی و تلاش برای ارتقای خدمات و تولید در شرکت‌های متعلق به صندوق‌های بازنشستگی، افزود:‌ تخصص و مهارت جوانان نخبه ایرانی با حمایت و هدایتگری می‌تواند شاخص‌های توسعه کشور را ارتقاء دهد.

مرتضوی بر اصلاح ساختار منابع انسانی برای ارتقای بهره‎ وری نیز تأکید کرد و گفت: تجربه شرکت‌های همسو و شرکای جمهوری‌اسلامی‌ایران در منطقه می‌تواند به این تحول در شرکت هواپیمایی آسمان کمک کند.

 

گسترش تولید و اشتغال مهم‌ترین بستر برای شکست تحریم‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از شرکت «ایران یاسا تایر و رابر» نیز گسترش تولید و اشتغال را مهم‌ترین بستر برای شکست تحریم‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: اشتغال‌آفرینی مهم‌ترین مطالبه به حق جوان ایرانی است.

وی افزود: اراده لازم برای توسعه کشور در بدنه دولت‌مردمی وجود دارد و تلاش می‌کنیم با رفع موانع به تولید اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان کمک کنیم.

وزیر کار با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از فناوری‌های‌‌ نو در شرکت‌های تولیدی زیرمجموعه، گفت:‌ غفلت از ظرفیت‌ها و منابع داخلی و کم‌کاری در توسعه اقتصادی نابخشودنی است.

مرتضوی بیان کرد: توسعه خط تولید مجموعه ایران یاسا برای اشتغال جوانان مورد حمایت همه‌جانبه ماست.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت درآمد و تلاش برای تولید بیشتر در شرکت‌های متعلق به صندوق‌های بازنشستگی، افزود:‌ تخصص و مهارت جوانان نخبه ایرانی با حمایت و هدایتگری می‌تواند شاخص‌های توسعه کشور را ارتقاء دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای این بازدید با حضور در خط تولید این کارخانه، با کارگران و تکنسین‌های بخش‌های مختلف آن گفت‌وگو کرد و در جریان مطالبات و مشکلات آنان قرار گرفت.