در نشست با رئیس واعضای شورای شهر تبریز مطرح شد؛

مطالبات روسای کانون‌های بازنشستگی آذربایجان‌شرقی از مدیران شهری

در نشست با رئیس واعضای شورای شهر تبریز مطالبات روسای کانون‌های بازنشستگی آذربایجان‌شرقی از مدیران شهری مطرح شد.

 

‎به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی استان آذربایجان‌شرقی، طاهره احمدزاده مدیر صندوق بازنشستگی استان آذربایجان شرقی در این نشست که در خانه امید تبریز برگزار شد، با اشاره به تعداد مشترکین صندوق در استان و ‌افزایش تعداد بازنشستگان مطابق تغییرات جمعیت سنی پیش رو گفت: تلاش در جهت بالابر‌دن کیفیت زندگی و رفاه و سلامت اجتماعی بازنشستگان از اهداف و وظایف ذاتی صندوق بازنشستگی کشوری است.

احمدزاده با اشاره به خدمات رفاهی ارائه شده توسط صندوق مثل ساخت خانه های امید بازنشستگان، تحقق خدمات و رفاه و سلامت اجتماعی پیشکسوتان را موضوعی مرتبط با مشارکت تمامی نهادها و سازمان های متولی ازجمله شهرداری ها دانست.

وی توجه سیاستگذاران، طراحان و مدیران شهری برای ایجاد فضاسازی مناسب و مبلمان شهری در شان ‌منزلت بازنشستگان را مهم دانست.

حجت الاسلام رسول برگی رئیس شورای شهر تبریز نیز در این نشست با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) منزلت و شان موسپیدان را ارزشمند توصیف کرد و گفت: تعامل و همکاری شورا در رفع مشکلات مدیریت شهری در حوزه بازنشستگان و استفاده از تجربه ها و دانش این عزیزان امری ضروری است.

برگی اظهار امیدواری کرد: با صدور ابلاغ مشاور شهر به نماینده منتخب بازنشستگان و حضور ایشان در جلسات شورای شهر پیگیری مطالبات بازنشستگان در حوزه شهری تسهیل شود.

وی همچنین ادامه داد: آیین نامه ارائه خدمات شهری با کارت منزلت به صورت ویژه و متفاوت از گذشته در شورای شهر تبریز مصوب شده و آماده اجرا است.

در این نشست، روسای کانون های بازنشستگی و بنیاد فرزانگان استان آذربایجان شرقی، پیشنهادات و موضوعات مهم مبلمان و خدمات شهری را مطرح کرده و خواستار حمایت و توجه مدیران شهری در زمینه کمک به حل مشکل و حفظ منزلت بازنشستگان شدند. ‎تخصیص تابلوهای تبلیغاتی شهرداری در ایام ۲۵ ذی الحجه، تخصیص یکی ازپارک موضوعی بنام بازنشستگان، استفاده از ظرفیت مراکز فرهنگی سالن اجتماعات، تالارها و مساجد، تجهیز خانه های سلامت، برنامه ریزی آموزشی فرهنگی ‌نشاط آور توسط معاونت فرهنگی، بهره مندی از حضور پیشکسوتان در مراسم و اجتماعات شهری، امکان سنجی در خصوص زمین مجتمع رفاهی از جمله مواردی بود که از سوی بازنشستگان مطرح شد.