به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س)؛

از دو بانوی پیشکسوت استان مرکزی تجلیل شد

همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) از دو نفر از بانوان پیشکسوت استان مرکزی به عنوان مفاخر استان در خانه امید بازنشستگان اراک تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان مرکزی، در این مراسم که با حضور جمعی از بانوان پیشکسوت به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و یکصدمین سالگرد تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، «صدیقه حسامی» مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۲۹ هزار و ۷۰۰ بازنشسته حقوق بگیر مشترک صندوق بازنشستگی کشوری در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد ۳۰ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند.

حسامی اضافه کرد: به منظور مشارکت بیشتر و افزایش توانمندی و مهارت های بانوان باید متناسب با نیاز و خواسته آنان، ظرفیت های موجود در استان شناسایی و در جهت بهبود امکانات و ارتقا فعالیت های خانه امید گام برداریم.

وی سپس با اشاره به ۱۰۰ سالگی تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری، از شناسایی مفاخر بازنشسته استان و تجلیل از آنان به این مناسبت خبر داد و گفت: به همین منظور از دو نفر از بانوان مفاخر و چهره‌های ماندگار بازنشسته استان در این مراسم تجلیل خواهیم کرد.

به گفته حسامی، در این برنامه از خانم ها «اشرف جواهری» بازنشسته استانداری مرکزی و «اشرف بهادری» بازنشسته آموزش و پرورش استان تجلیل به عمل آمد.

خانم بهادری علاوه بر دبیر بازنشسته استان مرکزی، عضویت در شورای شهر اراک، ریاست کمیته فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، عضویت در مجمع خیرین مدرسه ساز، عضویت در شورای حل اختلاف تخصصی خانواده شهرستان اراک و رییس شورای عالی بانوان سازمان های مردم نهاد را در کارنامه کاری خود دارد. همچنین ایده اجرا و پیگیری ساخت پارک بانوان اراک و ساماندهی افراد بی خانمان با این بانوی پیشکسوت بوده است.

خانم جواهری نیز در دوران بازنشستگی، مشاور بانوان و خانواده نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، تالیف کتاب هایی چون جواهرنامه، پاسداران حریم عفاف و سلام آخر را می توان نام برد.

در ادامه این مراسم «محمد جهانگیری» معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی از آمادگی این اداره کل برای ثبت‌نام و برگزاری دوره های فنی حرفه ای برای بازنشستگان و خانواده های آنها خبر داد.