مدیر صندوق بازنشستگی استان اصفهان:

از “حسین نجارزادگان” و “منوچهر شهامت‌نژاد” دو تن از مفاخر اصفهان تجلیل شد

مدیر صندوق بازنشستگی استان اصفهان گفت: به مناسبت یکصد سالگی تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری از دو چهره فرهیخته و از مفاخر استان اصفهان یعنی پروفسور «حسین نجارزادگان» و استاد «منوچهر شهامت‌نژاد» تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علیرضا غفراللهی در این باره اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از برنامه های صندوق بازنشستگی کشوری برای بزرگداشت یکصد سالگی این صندوق، تجلیل از مفاخر و چهره های فرهیخته و موفق استان است، در روزهای اخیر از دو چهره شاخص و ماندگار اصفهان با حضور در منزل این عزیزان تجلیل شد.

وی یادآور شد: پروفسور «حسین نجارزادگان» از جمله مفاخر اصفهان و کشور و حتی جهان هستند که سوابق و تجربه درخشانی در مرمت و بازسازی آثار هنری ممتاز ایران و جهان دارند و خدمات مهمی در زمینه احیاء میراث فرهنگی اسلامی و ایرانی در کارنامه خود دارند.

به گفته غفراللهی، استاد نجارزادگان همچنین تابلوهای نقاشی و آثار هنری مهمی را در ایران و سرتاسر جهان ترمیم کرده است که از آن جمله می توان به نقاشی مجموعه شیخ صفی الدین در اردبیل، مرمت نقاشی باغ چهلستون در استان اصفهان، تابلوهای سفارت ایران در مسکو، مرمت تابلوهای قدیمی گنجینه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

وی افزود: مرمت آثاری چون آفرسکو در کاخ معروف پالاتین، مرمت تابلوهای کلیسای بازلیک در شهر آسیسزی و مرمت آثاری در ایتالیا و کشور تونس در عرصه بین المللی از جمله فعالیت های هنری و فاخر پروفسور نجارزادگان است.

«حسین نجارزادگان» زاده سال ۱۳۲۳ در اصفهان است که مدرک پروفسوری خود را از مرکز بین المللی تعمیرات مرکزی رم در ایتالیا در زمینه حفظ و مرمت آثار تاریخی دریافت کرده است. وی دارای دکترای معماری و دکوراسیون و تزئینات داخلی از آکادمی هنرهای زیبای ایتالیا است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان اصفهان همچنین با اشاره به برنامه تجلیل از استاد «منوچهر شهامت نژاد» پیشکسوت ورزشی و رئیس سابق هیات بسکتبال استان اصفهان، اظهار داشت: استاد شهامت‌نژاد از چهره‌های بسکتبال اصفهان بودند که سال‌ها در این استان مربیگری کردند و البته پس از تحصیل در دانشسرایعالی، مدت ها دبیر ورزش بودند.

غفراللهی گفت: از افتخارات ایشان ۷ دوره قهرمانی در لیگ کشوری است که استاد را به یکی از پرافتخارترین مربیان تاریخ بسکتبال ایران تبدیل کرد.

گفتنی است در این دیدارها، آقایان پویانفر و افتخار روسای کانون های بازنشستگی استان اصفهان نیز حضور داشتند.