مدیر تعمیرات و نگهداری شرکت لوله سازی اهواز:

دستگاه آلتراسونیک تمام اتوماتیک لوله‌سازی اهواز وارد مدار شد

مدیر تعمیرات و نگهداری شرکت لوله سازی اهواز گفت: دستگاه آلتراسونیک تمام اتوماتیک آفلاینِ کارخانه‌ی اسپیرال که از زمان نصب در مدار تولید قرار نگرفته بود توسط نیروهای داخلی بصورت آزمایشی وارد مدار تولید شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی لوله سازی اهواز، عادل مرادی در این باره توضیح داد: پیرو درخواست راه اندازی دستگاه آلتراسونیک آفلاین کارخانه اسپیرال ساخت شرکت خارجی که از مدتها قبل در اختیار کارخانه اسپیرال قرار گرفته، اما تاکنون در مدار قرار نگرفته بود با تلاش فراوان همکاران داخلی و تغییرات سخت افزاری (تعویض کارت) و تنظیمات نرم افزاری لازم، راه اندازی و به کارخانه اسپیرال تحویل شد.

مرادی یادآور شد: این کار با کمک و همفکری کارشناسان اتوماسیون در دو کارخانه‌ شماره ۴ و اسپیرال لوله سازی انجام شد؛ قبلا بطور مجزا روی این سیستم کار شده بود اما موفقیت لازم برای رفع مشکل میسر نشد.

مدیر تعمیرات و نگهداری لوله سازی اهواز با اشاره به محاسن انجام این کار افزود: آموزش در حین کار و تسلط بر برنامه و دانش افزایی، شناسایی سخت افزار دستگاه و سفارش قطعات یدکی مورد نیاز، تهیه پشتیبان از نرم افزار موجود، حل مشکل به کمک کار گروهی، جلوگیری از هزینه برای اعزام کارشناس خارجی و در نهایت افزایش اعتماد به نفس پرسنل داخلی در زمینه تعمیرات تجهیزات خاص از آثار اجرای این طرح است.

گفتنی است، دستگاه آلتراسونیک (تست غیر مخرب) از ملزومات اجرای پروژه‌های خط لوله با استاندارد آب (AWAC200) و گاز (IGS) بوده و وظیفه‌ عیب یابی مسیرِ خط جوش را بر عهده دارد.