مدیر صندوق بازنشستگی همدان:

خانه‌های امید بازنشستگان نیازمند توجه جدی مسئولان استانی هستند

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان با بیان اینکه «خانه امید نهاوند با سرمایه بازنشستگان ساخته شده است» تاکید کرد: خانه های امید نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «روح‌الله افشار» در نشست جمعی از بازنشستگان شهرستان نهاوند و برگزاری مراسم رونمایی از کتاب یکی از بازنشستگان این شهرستان در خانه امید نهاوند اظهار داشت: با احتساب خانواده‌های بازنشستگان در نهاوند که حدود ۳هزار نفر هستند، مرتبط با صندوق بازنشستگی استان ۱۲ هزار نفر هستند که جمعیت بزرگی را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: خانه امید شهرستان نهاوند که مربوط به بازنشستگان است با سرمایه این قشر احداث شده و باید مسئولان نگاه ویژه‌ای به این مجموعه داشته باشند و حمایت‌های لازم را از آن به عمل آورند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان همدان افزود: این مجموعه یک سرمایه است و مسئولان شهرستان باید کمک کنند تا این خانه پر از مهر و امید درشهرستان که محل حضور و فعالیت بازنشستگان عزیز است، آسیب نبیند.

افشار تصریح کرد: بازنشستگان عزیز ما در دوران ۳۰ ساله خدمت خود تجارب گرانقدری را به دست آورده‌اند که می‌تواند سرمایه خوبی برای مدیران باشد؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که فرماندار هر شهر نسبت به انتخاب یک بازنشسته به عنوان مشاور خود اقدام کند تا حداقل نسبت به مشکلات این عزیزان آگاهی بیشتری داشته باشد.

افشار با ابراز تاسف از اینکه در سطح شهرستان‌ها برخی مدیران دستگاه‌های اداری با بازنشستگان بیگانه هستند، گفت: همین مساله باعث می‌شود تا خاطر این عزیزان مکدر شود و احساس کنند که فراموش شده‌اند.

در این مراسم، فرماندار نهاوند نیز با بیان اینکه «بازنشستگان حق بزرگی بر گردن کشور دارند و در پیشرفت کشور نقش مهمی ایفا کرده‌اند» گفت: بهترین لحظه برای بازنشستگان زمانی است که آنها وقتی به گذشته خود نگاه می‌کنند، تصویری از خدمت و افتخار می‌بینند و همین مساله باعث آرامش آنان می‌شود.

«ضرغام احمدوند» در ادامه، انقلاب اسلامی را منشا خدمات گسترده به ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی در طول دوران پربرکت خود خدمات زیادی به کشور داشته و اگر وضعیت کنونی انقلاب را بخواهیم با قبل از آن مقایسه کنیم خواهیم دانست که چه بودیم و چه شدیم.

گفتنی است، در این مراسم از کتاب مجموعه اشعار شاعر طنزپرداز نهاوند «اسدالله حیدری» با تخلص «برکه» رونمایی شد. همچنین سه تن از خانواده‌های شهدا و جانبازان بازنشسته نهاوند نیز تجلیل شدند.