در دیدار مدیر صندوق بازنشستگی البرز با "علی عیدی" مطرح شد؛

انتشار ۳۰ جلد کتاب شاعر پیشکسوت کرجی در انتظار حمایت مسئولان

مدیر صندوق بازنشستگی استان البرز گفت: ۳۰جلد کتاب شعر  و تالیف استاد «علی عیدی» از فرهیختگان و مشاهیر شهر کرج و از پیشکسوتان تحت پوشش این مدیریت همچنان منتظر حمایت مسئولان حوزه فرهنگ است تا به سایر کتاب های منتشر شده ایشان اضافه شود.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «علیرضا جلالی» در جریان دیدار با استاد «علی عیدی» از پیشکسوتان صندوق بازنشستگی کشوری و از جمله چهره های ادبی شهر کرج و استان البرز که با حضور رییس کانون بازنشستگان استانداری البرز انجام شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: ایشان یکی از مشاهیر استان البرز هستند که تاکنون بیش از ۴۰ جلد کتاب تالیف کرده اند که ۱۰ جلد آن به چاپ رسیده و ۳۰جلد دیگر در انتظار توجه و حمایت مسئولان است تا منتشر شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت و توجه به مولفان به ویژه بازنشستگان که در این دوران به جای گوشه نشینی همچنان با تمام توان و ذوق و خلاقیت در حوزه های مختلف مشغول فعالیت هستند، گفت: نمونه بارز چنین فرهیختگانی، استاد عیدی است که بدون خستگی به تالیف کتاب به ویژه در حوزه شعر پرداخته اند.

«علی عیدی» نیز در این دیدار با اشاره به اینکه «وی بزرگ شده سرآسیاب دولاب تهران است و پدرش معمار و بنا بوده است» گفت: من در سن ۳۶ سالگی به استان البرز مهاجرت کردم و در دادگستری این استان مشغول شدم.

عیدی، طبع شعر و سرودن اشعار خود را مدیون یک اتفاق در سال ۸۵ عنوان کرد و گفت: سکته قلبی و لحظاتی که پس از آن سپری کردم در مجموع سبب شد تا حس شعر پیدا کنم و هنوز هم بعد از نوشتن ۴۰ جلد کتاب باز هم احساس سرودن شعر در من هویدا شده و این نوشتن ادامه پیدا می کند. 

گفتنی است، عمده اشعار وی در مدح ائمه اطهار و زندگی آنها، انسانیت و خدمت به خلق و مسائل اجتماعی و فرهنگی و عرفانی است.

در این دیدار، «علی عیدی» دو جلد از کتاب های منتشر شده خود را به عنوان یادگار به موزه مفاخر صندوق بازنشستگی کشوری اهدا کرد. مدیر صندوق بازنشستگی استان البرز نیز ضمن قدردانی از فعالیت های انجام شده توسط این پیشکسوت شاعر، با اهدای لوح تقدیر و هدیه از وی تجلیل کرد.