مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در سفر به خراسان رضوی گفت؛

نیازمند اصلاح قوانین بازنشستگی با همفکری بازنشستگان هستیم/ ایجاد تعهد بدون درنظرگرفتن منابع آن هیچ اثری ندارد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در هشتمین روز از دهه مبارک فجر در جریان سفر به استان خراسان رضوی در نشستی صمیمانه با مدیران کانون های بازنشستگی استان خراسان رضوی در جریان مطالبات آنان قرار گرفت.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان خراسان رضوی، «نعمت الله ترکی» در این نشست با بیان اینکه بازنشستگان صندوق اکثرا فرهیخته و عالم هستند و با مشکلات موجود بیگانه نیستند، گفت: هرچه تعداد فکرها بیشتر باشد، ایده ها و نظرها بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه «با پایان یافتن خدمت، میانگین سنوات دریافت حقوق بعد از بازنشستگی زیاد است و این موضوع نیاز به اصلاح دارد» گفت: باید نوعی همترازی در این زمینه صورت گیرد. قانون فعلی مربوط به ۵ دهه قبل است و با توجه به تغییر شرایط، این قانون هم حتما باید اصلاح شود.

ترکی با اشاره به اینکه در گذشته به آینده صندوق توجه نشده است، افزود: قوانین و مقررات توسعه ای باید در صندوق اعمال شود.

دعوت از بازنشستگان برای همفکری در جهت اصلاح قوانین

او ضمن دعوت از بازنشستگان برای همفکری درباره اصلاح قوانین مربوط به بازنشستگی اظهار داشت: در حال حاضر قوانین و مقررات توسعه در حال تغییر است و موقعیت مناسبی وجود دارد تا از ظرفیت نمایندگان مجلس استفاده کنیم و تلاش ها را به نتیجه برسانیم. رایزنی حتی ۵ نفر از شما بزرگواران با یک نماینده مجلس اثربخش است و می تواند منجر به شکل گیری طرحی شود که در نهایت در صحن علنی به نتیجه رسیده و به قانون تبدیل شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری سپس با تاکید بر اینکه وظیفه ما پیگیری اجرای قوانین است، تاکید کرد: فلسفه وجودی صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان نماینده شما عزیزان، پیگیری امورات بازنشستگان است و خود صندوق نمی تواند قانونی مصوب کند.

ترکی در ادامه سخنانش با بیان اینکه «نتیجه کم کردن کسورات در دوران اشتغال می بایست در زمان بازنشستگی مشاهده شود»، تاکید کرد: اولویت اول ما حفظ شان و منزلت بازنشستگان و ترویج آن در جامعه است.

او همچنین درباره احکام بازنشستگان، مخصوصاً ایثارگران، گفت: قرار است کمیته ای با حضور نمایندگان کانون های بازنشستگی تشکیل شود و پیگیری احکام صادره خواهیم بود و تمام توان خود را برای پیگیری مطالبات بازنشستگان به کار خواهیم بست.

ترکی در بخش دیگری از سخنانش، در تایید سخنان یکی از حاضران که مطالبه تغییر و تبدیل صندوق به سازمان را مطرح کرد، گفت: به طور جد پیگیر این موضوع هستیم و باید در این مورد به یک جمع بندی برسیم.

تغییرات بیمه نیازمند سنجش همه جوانب آن است

ترکی همچنین از تشکیل کمیته ای برای رسیدگی به حقوق بازنشستگان خبر داد و در ارتباط با مسائل بیمه ای بازنشستگان گفت: بستن قرارداد با یک شرکت بیمه ای نیازمند سنجیدن همه جوانب است تا رفاه ذینفعان تامین شود. صندوق به دنبال شرکت بیمه ای دارای اعتبار در سطح کشور است. نوع پوشش بیمه ای، میزان رسیدگی و پاسخگویی شرکت بیمه ای باید بررسی شود.

او در موضوع سفرها نیز گفت: تعداد سفرها باید افزایش یابد و محدود بودن آن به یک یا دو شهر خاص درست نیست و به همین دلیل نیز درصدد فراهم کردن زیرساخت آن هستیم. در این زمینه لازم است نرم افزاری طراحی و ظرفیت های هر استان مشخص شود. پس از آن بازنشستگان می توانند با ثبت درخواست در نرم افزار در اولویت بهره مندی از این امکانات قرار گیرند.

وی با اشاره به خانه های معلم در وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر امکان استفاده بازنشستگان از این امکانات وجود ندارد و لازم است با پیگیری و تقسیم کار از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش ۵۷درصدی حقوق بازنشستگان در سال گذشته، گفت: متاسفانه تاثیر این افزایش فقط در ماه فروردین محسوس بود، ولیکن باید توجه داشت که این افزایش قابل استفاده باشد و باعث ایجاد تورم نشود.

ترکی همچنین بر برقراری وام ازدواج فرزندان تاکید کرد و گفت: مقدمات مربوط به این موضوع انجام شده است و پرداخت آن از سر گرفته خواهد شد.

اشتغال فرزندان و مسکن بازنشستگان درحال پیگیری است

وی ادامه داد: برای بحث اشتغال فرزندان و مسکن بازنشستگان آمار جامعی وجود ندارد و همکاران ما در صندوق در حال پیگیری و رایزنی این دو موضوع هستند.

او تاکید کرد: اگر قرار هست تعهدی ایجاد شود، باید منابع آن در نظر گرفته شود. ایجاد تعهد بدون درنظرگرفتن منابع هیچ تاثیری ندارد.

پیگیری برای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، ساماندهی به مسائل بیمه ای بازنشستگان و بیمه تکمیلی شرکت آتیه سازان حافظ، بررسی مجدد گروه ها و لیست های حقوق و احکام بازنشستگان با لحاظ شدن پست های اجرایی، درخواست محول شدن بیمه خدمات درمانی به ادارات و مطالبات بازنشستگان سال ۹۹ که نیازمند رسیدگی و بررسی است، تخصیص بسته های کمک معیشتی نقدی و غیرنقدی، اجرای ماده ۸۵ قانون بیمه درمان و لزوم وجود یک بیمه کامل، عدم استفاده بازنشستگان از سفرهای یارانه ای و شکایت از گرانی هتل ها و پرداخت هزینه های آنها و حذف اماکن گزینشی و انتقال پول و هزینه این خدمات به کانون ها، افزایش تعداد سفرها، بهره مندی بازنشستگان از اماکن ورزشی دستگاه محل خدمت، توجه به اجرای هرچه سریعتر قوانین مورد پیگیری، توجه بیشتر به معاش بازنشستگان با توجه به عدم ثبات بازار و افزایش لحظه ای قیمت ها، کم بودن اعتبارات سفر و گردشگری، کمبود شرکت های مسافرتی در شهرستان ها و پیشنهاد اعطای مبالغ تسهیلات به خود بازنشستگان، رسیدگی به ایثارگران برای مشخص شدن و جدا شدن احکام صادره و ۵۰ درصد جبهه بازنشستگان، پیگیری اشتغال فرزندان تسهیلات و بیشتر شدن تعامل با مدیران بخشی از مطالبات مطرح شده توسط نمایندگان کانون های بازنشستگان در این جلسه بود.

نشست مدیرعامل صندوق با استاندار خراسان رضوی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست با استاندار خراسان رضوی نیز گفت: شرکت پگاه با تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان توانسته است سه محصول را که پیش از این باید از خارج از کشور وارد می شد به مرحله تولید برساند.

«نعمت الله ترکی» در این جلسه که در جریان سفر به استان خراسان رضوی تشکیل شد، گفت: در صورت تامین آب، آمادگی داریم تا با تخصیص زمین، نسبت به فراهم کردن زیرساخت های تبصره ۱۸ واحدهای دامی اقدام کنیم.

وی همچنین گفت: صندوق آمادگی هرگونه همکاری در حوزه اقتصادی را دارد و در بخش عمرانی هم پروژه هایی ازجمله ویلاهای گلبهار و مسکن مهر خراسان را داریم.

او با اشاره به اینکه کلنگ ساخت ۱۰۰ سوئیت اقامتی در منطقه ثامن مشهد که نزدیک به حرم مطهر امام رضا (ع) است بر زمین زده شده است، افزود: صندوق در صورت تخصیص زمین آمادگی سرمایه گذاری در این حوزه را دارد و شرکت های فعال عمرانی در اختیار دارد.

در این جلسه همچنین استاندار خراسان رضوی برای همکاری با صندوق در زمینه معرفی پروژه های نیازمند سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرد و افزود: لازمه پیشرفت، تعامل و تفاهم با بخش خصوصی است و ما آمادگی هرگونه همکاری را داریم.

مدیر عامل شرکت پگاه خراسان رضوی نیز با اشاره به تلاش این شرکت برای خودکفایی در تامین مواد اولیه و تولید محصولات مورد نیاز مشتریان گفت: با تولید مواد اولیه توسط شرکت های دانش بنیان، صرفه جویی ارزی قابل توجهی عاید شرکت می شود و می توانیم بگوییم که در تولید محصولات پایه صف شکن هستیم.

بازدید مدیرعامل صندوق بازنشستگی از شرکت پگاه خراسان رضوی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین در جریان سفر به استان خراسان رضوی به همراه مدیر صندوق بازنشستگی استان خراسان رضوی از شرکت پگاه خراسان رضوی بازدید کرد.

ترکی در این در این برنامه ضمن بازدید میدانی از خط تولید شیر پگاه در جریان نکات فنی خط تولید در قسمت های مختلف قرار گرفت.

او در ادامه این بازدید نیز در جلسه ای که با حضور مدیران قسمت های مختلف خط تولید پگاه تشکیل شد، درباره چگونگی ارتقاء کیفیت و کمیت تولیدات و افزایش سودآوری در این شرکت سخن گفت.

در این جلسه همچنین تیم دانش بنیان شیر پگاه خراسان، گزارشی از تولیدات منحصر به فرد حوزه خود ارائه کرد.