مدیر صندوق بازنشستگی استان سمنان مطرح کرد:

ضرورت بازگویی سختی‌های زندانیان سیاسی زمان ستم‌شاهی برای آگاهی جوانان

مدیر صندوق بازنشستگی استان سمنان تکریم و تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان را تکریم سرمایه انسانی و وظیفه همگانی به ویژه صندوق بازنشستگی کشوری دانست.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی استان سمنان، «حسینعلی پهلوانی» مدیر صندوق بازنشستگی استان سمنان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، در دیدار و عیادت از تعدادی از بازنشستگان این صندوق که به منظور تکریم و ارتقاء روحیه این عزیزان انجام شد، با بیان اینکه «بازنشستگان سرمایه های انسانی و سرشار از تجربه و تبحر هستند» گفت: خدمت رسانی به بازنشستگان از وظایف صندوق بازنشستگی کشوری است.

پهلوانی گفت: بازنشستگی فصلی نو از زندگی است و باید شرایطی را فراهم کرد تا بازنشستگان با نشاط تمام از تجربیات خود بگویند.

پهلوانی اظهار داشت: بازنشستگان منبعی از خاطره ها و تجارب تلخ و شیرین گذشته هستند که این منابع نباید بدون استفاده باقی بماند؛ در حقیقت بازنشستگان سال های رشد و کمال خود را در دستگاه های مختلف بکار گرفته اند.

وی افزود: بازنشستگان امروز، مردان و زنان عرصه‌ نبرد دیروز هستند که در تاریخ ایران در زرین‌ترین برگ‌های آن ایثار، فداکاری و ایستادگی را به جایگاه ویژه‌ای رساندند و هر آنچه در توان داشتند را صرف خدمت به مردم کردند؛ پس برخورد ارزشمند و درخور در مقابل چنین کسانی یک ضرورت است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان سمنان همچنین گفت: قدردانی و قدرشناسی از انسان های تلاشگر که سال های متمادی خدمات ارزنده و شایسته ای را انجام داده اند، می تواند بیانگر احساس سازمانها و مسئولین آنها نسبت به بازنشستگان زیر مجموعه خود باشد.

در این دیدارها، پیشکسوتان نیز ضمن بیان صحبت‌ها و انتظارات خود با مدیر صندوق بازنشستگی استان سمنان از تلاش ها و خدمات این مدیریت قدردانی کردند. در پایان این دیدارها نیز هدیه ای به رسم یادبود به بازنشستگان اهدا شد.

دیدار مدیر صندوق بازنشستگی سمنان با جانباز و آزاده زمان طاقوت

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان در دیدار با بازنشسته جانباز و آزاده سیاسی زمان طاغوت نیز اظهارداشت: امنیت امروز کشور مرهون رشادت ها و ایثارگری‌های رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان است.

پهلوانی در دیدار با «خلیل نجار» جانباز و آزاده سیاسی زمان طاغوت با اشاره به نقش مهم خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در اعتلای ایران اسلامی گفت: اگر امروز آرامش و آسایشی در کشور وجود دارد، به واسطه رشادت ها و فداکاری های این عزیزان است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان سمنان با اشاره به صبر و مقاومت زندانیان سیاسی در زندان‌های ساواک تصریح کرد: روحیه ایثارگری این زندانیان باید بیشتر در جامعه مطرح و بازگو شود تا جوانانی که در این دوران نبودند ضمن آگاه شدن به شرایط آن دوران، بیشتر با سیره و منش زندانیان سیاسی زمان ستم شاهی آشنا شوند.

وی ادامه داد: این بزرگان دوران سخت اسارت در زندان های رژیم طاغوت و بعثی را عزتمندانه تحمل کردند و پس از آزادی نیز همچنان با غیرت در خدمت مردم و نظام هستند.

پهلوانی همچنین اظهار داشت: بازگویی خاطرات زندانیان سیاسی به جوانان موجب می‌شود تا آن‌ها قدر انقلاب اسلامی را بدانند و از آن در برابر گزند دشمنان به خوبی محافظت کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان سمنان همچنین با بیان اینکه «امنیت امروز کشور مرهون رشادت ها و ایثارگری‌های رزمندگان، شهدا و آزادگان است» تصریح کرد: امروز آحاد جامعه قدردان زحمات شما عزیزان هستند و در تکریم و تجلیل امثال شما بزرگواران تلاش می‌کنند.

در ادامه این دیدا، «خلیل نجار» جانباز و آزاده سیاسی زمان طاغوت نیز خاطرات خود در شکنجه‌گاه ساواک و سختی‌هایی که در زندان متحمل شده را بازگو کرد. در پایان مراسم نیز مدیرصندوق بازنشستگی استان سمنان با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود از رشادت ها و فداکاری های این جانباز و آزاده عزیز تجلیل کرد.