مدیرصندوق بازنشستگی استان کرمان خبر داد:

سفر یک روزه ۱۰۰پیشکسوت کرمانی به کلوت شهداد

مدیرصندوق بازنشستگی استان کرمان گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر ۱۰۰نفر از بازنشستگان کرمانی با کمک هزینه صندوق با تور یک روزه به «کلوت شهداد» سفر کردند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کرمان، «محمد سلیمانی» با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برای تخصیص اعتبار امور فرهنگی و اجتماعی به مدیریت های استان ها، استان کرمان در اقدامی خلاقانه با تعریف تور یک روزه و با کمک هزینه ۱۵۰ هزارتومان از صندوق به ازای هر بازنشسته اقدام به ثبت نام بازنشستگان در خانه مهر کرمان با اولویت ثبت نام به ترتیب مراجعین نمود.

سلیمانی افزود: با توجه به محدودیت ظرفیت ولزوم رعایت عدالت در این طرح، ثبت نام حضوری در خانه مهر بازنشستگان جهت شرکت در تور یک روزه از یکشنبه ۱۶ بهمن آغاز و تا پایان وقت اداری سه شنبه ۱۸ بهمن ادامه یافت و خوشبختانه این طرح با استقبال خوب بازنشستگان کرمانی مواجه شد، به طوریکه قبل از پایان موعد ثبت نام ظرفیت تور تکمیل شد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمان گفت: این تور یک روزه روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه با حضور ۱۰۰ نفر از بازنشستگان برگزار شد.

وی میزان رضایت مندی بازنشستگان کشوری از تور برگزار شده را در حد بسیار مطلوب اعلام کرد و افزود: با توجه به هزینه های بالای سفر، تعداد زیادی از بازنشستگان امکان حضور در تورهای چند روزه را ندارند؛ بنابراین با تعریف تورهای یک روزه و تخصیص کمک هزینه در هر فصل و با اعتباری مشخص در هر استان، تعداد زیادی از بازنشستگان می توانند در این طرح مشارکتی شرکت کنند.

سلیمانی ادامه داد: با برگزاری تورهای یک روزه و تخصیص یک مرتبه سهمیه استفاده از این تور در هر سال، جمعیت زیادی از بازنشستگان هر استان می توانند از این فرصت برخوردار شوند که علاوه بر ایجاد شادی و نشاط در بین فرهیختگان جامعه به رونق گردشگری در هر استان نیز کمک شایانی می کند.

سلیمانی همچنین اظهار داشت: اگر امکان تامین اعتبار تورهای یک روزه محقق شود، در آینده این تورها استمرار خواهد داشت.

لازم به ذکر است، مبلغ تور یک روزه شهر کرمان به کلوت شهداد با امکانات کامل، حدود ۴۰۰ هزار تومان است که سهم بازنشسته ۲۵۰ هزار تومان و سهم صندوق ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شد.

در این تور یک روزه که بیش از ۱۲ ساعت به طول انجامید، بازنشستگان از جاذبه های کلوت شهداد کرمان به عنوان یک جاذبه ی منحصر به فرد و طبیعی ایران دیدن کردند. علاوه بر حضور در بیابان زیبای کلوت، بازنشستگان از قلعه شفیع آباد و آسیاب آبی دوقلو نیز بازدید کردند.

این عزیزان با حضور در هتل زیبای پایاب همراه با اجرای موسیقی زنده که توسط تعدادی از بازنشستگان هنرمند اجرا شد ناهار خود را نیز صرف کردند.

کلوت شهداد منطقه گردشگری و دیدنی استان کرمان و در ۱۵۰ کیلومتری شهر کرمان قرار دارد.