مدیر صندوق بازنشستگی استان گیلان خبر داد:

خدمت‌رسانی صندوق بازنشستگی به ۷۴هزار بازنشسته کشوری در استان گیلان

«سجاد محمدیان» مدیر صندوق بازنشستگی استان گیلان در برنامه زنده رادیویی استانی «دریچه» گفت: این مدیریت به بیش از ۷۴ هزار بازنشسته کشوری خدمت رسانی می کند که از این تعداد ۶۵ درصد مرد و ۳۵ درصد زن هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان گیلان، «سجاد محمدیان» که صبح دیروز (سه شنبه) برای گفتگوی مستقیم و پاسخ به سوالات بازنشستگان عزیز استان گیلان مهمان برنامه زنده رادیویی دریچه بود؛ با تشریح فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری و مراحل تشکیل پرونده بازنشستگان محترم از زمان بازنشستگی تا برقراری حقوق اعلام کرد: استان گیلان بیش از ۷۴ هزار بازنشسته دارد که از این تعداد ۶۵ درصد مرد و ۳۵ درصد زن هستند.

وی افزود: از این تعداد، آموزش و پرورش با داشتن بالغ بر ۴۸ هزار بازنشسته در رتبه نخست، دانشگاه علوم پزشکی با داشتن بالغ بر ۱۲ هزار بازنشسته در رتبه دوم و بقیه دستگاه ها نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

محمدیان با بیان اینکه «افراد تحت پوشش خدمات طرح پرداخت خسارت درمان در استان گیلان از مرز یکصد هزار نفر عبور کرده است» افزود: با حضور مدیرعامل جدید در آذرماه امسال، خوشبختانه تمام مطالبات مراکز طرف قرارداد پرداخت شده و بازنشستگان بدون هیچگونه مشکلی می توانند از این خدمات بهره ببرند.

وی در پاسخ به سوالی درباره وام های قرض الحسنه صندوق بازنشستگی کشوری در استان گیلان عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ درمجموع بالغ بر ۳۴ هزار وام قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی در کنار معوقات وام ۲۵ میلیونی ازدواج فرزندان بازنشسته، وام ۴ و ۶ میلیونی حمایت از پایان نامه های دانشجویی فرزندان بازنشسته و وام های اعتباری خرید از فروشگاه های طرف قرارداد به بازنشستگان استان پرداخت شده است.

محمدیان ادامه داد: قرار است وام قرض الحسنه ۱۵ میلیونی با نظر و پیگیری مدیرعامل صندوق، با افزایش بی سابقه  صددرصدی به ۳۰ میلیون تومان افزایش یابد که بازنشستگان عزیزمان می توانند از روز شنبه ۶ اسفندماه تا ۲۸ اسفند نسبت به ثبت نام اینترنتی آن اقدام کنند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان گیلان همچنین افزود: با تدبیر مدیرعامل صندوق، خوشبختانه حقوق بهمن ماه و عیدی سال ۱۴۰۱ بازنشستگان عزیز زودتر از موعد همیشگی پرداخت شد تا بخشی از دغدغه های این عزیزان در آستانه سال جدید بر طرف شود.

محمدیان در خصوص تامین مسکن بازنشستگان فاقد مسکن نیز گفت: در تفاهم نامه صندوق بازنشستگی کشوری با سازمان ملی زمین و مسکن قرار است ظرفیت های متناسب با نیاز هر استان از سوی سازمان ملی زمین و مسکن مشخص شده و صندوق بازنشستگی نیز تعداد بازنشستگان فاقد مسکن را مشخص کند تا این دو سازمان با همکاری هم در این زمینه گام بردارند.

به گفته محمدیان، در این طرح اولویت با بازنشستگانی است که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده باشند.

وی از بازنشستگان مشمول این طرح در استان گیلان خواست برای اطلاع از جزئیات طرح و ثبت نام آن به مدیریت صندوق بازنشستگی استان مراجعه کنند.