مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست با روسای کانون های بازنشستگان استان هرمزگان:

ضرورت حفظ شأن و منزلت بازنشستگان در ارائه خدمات درمانی/رویکردهای صندوق بازنشستگی باید به سمت همیاری با بازنشستگان تغییر کند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در سطح استان ها باید به گونه ای تعامل و هماهنگی شود تا بازنشستگان عزیز در اولویت دریافت انواع خدمات شهری قرار گیرند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، «نعمت الله ترکی» در جریان سفر به استان هرمزگان شامگاه دیشب (سه شنبه) در نشست با روسای کانون های بازنشستگان این استان که در محل مدیریت صندوق بازنشستگی هرمزگان برگزار شد، با بیان این مطلب اظهارداشت: ماهیت وجودی ایجاد صندوق بازنشستگی برای خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر به بازنشستگان عزیز و تکریم و حرمت نهادن به این عزیزان است که ۳۰سال خدمت شایسته را در زندگی خود به یادگار گذاشته اند.

باید شأن و منزلت بازنشستگان در خدمات درمانی حفظ شود

ترکی با تاکید بر اینکه «سلامت، بهداشت و درمان بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش از اولویت های اصلی سیاست گذاری در صندوق بازنشستگی کشوری است» گفت: شرایط سنی بازنشستگان به گونه ای است که باید همواره به مساله سلامت بازنشستگان فکر شده و برنامه ریزی صورت گیرد. بنابراین، در این زمینه درحال برنامه ریزی هستیم تا شان بازنشستگان عزیز ما در حوزه دریافت خدمات درمانی و بهداشتی حفظ شود و خدمات مناسب و باکیفیتی به این عزیزان ارائه شود.

ترکی با اشاره به اینکه بزودی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارتقای خدمت رسانی به بازنشستگان گفتگو و رایزنی خواهد کرد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و توجه جدی وزارت بهداشت، خدمات درمانی در تمامی مراکز درمانی، درمانگاه ها و بیمارستان ها به بازنشستگان عزیزمان در ابتدا و بدون روندهای معمول اداری و بیمه ای ارائه شود و این نوع فرایندها از طریق صندوق بازنشستگی انجام شود تا بازنشستگان خدمت مورد نیاز خود را بدون دغدغه دریافت کنند.

برنامه ریزی برای بهبود و ارتقای خدمات درمانی بازنشستگان

ترکی همچنین گفت: بیماران خاص یکی از دغدغه های اساسی ما در حوزه درمانی هستند که برای این عزیزان درحال رایزنی و برنامه ریزی هستیم تا در سال آینده بتوانیم خدمات این حوزه را بهبود جدی دهیم. باید شرایطی ایجاد شود که حمایت واقعی از بیماران خاص صندوق بازنشستگی صورت گیرد و از صفر تا صد هزینه های کار را برعهده بگیریم.

به گفته وی، تمامی مدیریت های صندوق در استان های کشور باید پرونده بیماران خاص و افرادی که نیازمند واقعی برای حمایت و خدمات درمانی هستند، تشکیل دهند تا بتوان براساس اطلاعات دقیق به مشکلات بیماران خاص و بازنشستگان با شرایط خاص رسیدگی کرد.

ترکی یکی از مسائل مهم در حوزه افزایش حقوق بازنشستگان را اثرگذاری تورم بر بی اثر شدن این افزایش ها دانست و گفت: ما به عنوان صندوق در کنار رایزنی و پیگیری های مستمر برای بهبود حقوق بازنشستگان عزیز، باید به گونه ای عمل و به شکلی برنامه ریزی کنیم که با استفاده از ظرفیت های داخلی صندوق یا شرکت ها و هلدینگ های تابعه دغدغه اصلی بازنشستگان را رفع کنیم و طرح های خدماتی و رفاهی ماندگاری را بدون وابستگی به منابع عمومی دولت برای بازنشستگان اجرا کنیم.

وی در همین زمینه یادآور شد: به عنوان مثال، چندی پیش، زمینی که در اختیار صندوق و هلدینگ عمران و ساختمان بود، برای استفاده خود بازنشستگان اختصاص دادیم تا بجای دیگران، این سرمایه و دارایی در اختیار خود عزیزان قرار گیرد. از این دست برنامه ها و سیاست ها می توان عملیاتی کرد و به جای وابسته شدن به منابع و امکانات دولت یا سایرین از آنچه وجود دارد به نحو احسن استفاده کرد.

به گفته وی، اجرای چنین طرح هایی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، سودآوری بیشتری را برای بازنشستگان و صندوق بازنشستگی به همراه خواهد داشت.

بازنشستگان باید در اولویت استفاده از خدمات شهری باشند

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه «این صندوق نیازمند فعالیت مدیران و کارکنانی با رویکرد و روحیه مددکاری و همیاری با بازنشستگان است»، گفت: این صندوق نباید رویکردی اداری به موضوعات و مسائل بازنشستگان داشته باشد. ما باید در کنار هم زندگی کنیم تا درد و مشکلات همدیگر را به درستی درک کنیم و برای ان راه حل پیدا کنیم.

ترکی تصریح کرد: در استان های باید به گونه ای عمل شود و هماهنگی با دستگاه های اجرایی از استانداری تا سایر دستگاه های اجرایی بعمل آید تا بهترین خدمات با هزینه های پایین در اختیار بازنشستگان آن هم با حفظ عزت و احترام به این عزیزان ارائه شود. باید از مراکز عمومی در سطح استان به خوبی استفاده شده و بازنشستگان در اولویت این خدمات قرار گیرند.

او گفت: از سوی دیگر خدمت رسانی ما هم نباید فقط به امکانات و منابع موجود صندوق محدود شود؛ بلکه باید از تمامی ظرفیت های سطح شهر و استانها نیز برای خدمت رسانی به این عزیزان استفاده شود.

وی افزود: خوشبختانه تعداد زیادی مدیر و متخصص زیرپوشش صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند که باید از این ظرفیت بی نظیر استفاده شود.

ترکی با تاکید بر اینکه «خانه های امید در سطح استان ها متعلق به بازنشستگان است» اظهارداشت: باید با برنامه ریزی و رسیدگی مستمر و توجه کافی این مراکز فعال شوند و اگر کمبودهایی دارند برای رفع آن ها تلاش شود تا بازنشستگان عزیز ما در این مراکز حضور یافته و فعالت های فرهنگی، اجتماعی یا ورزشی و سایر برنامه هایی که علاقه دارند، انجام دهند.