مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی خبر داد:

تجلیل از پیشکسوتان ایثارگر استان مرکزی

با حضور مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان مرکزی، رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش، معاونت توسعه مدیریت و منابع،معاون اداری اداره کل آموزش و پرورش استان در سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل عباس (ع) و روز جانباز از جایگاه و مقام دو نفر از بازنشستگان جانباز اداره کل آموزش و پرورش اراک تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان  مرکزی، طی دیدارهای مجزا که با حضور در منازل بازنشستگان جانباز و گفتگو با خانواده ایشان صورت گرفت از رشادتمندی ها و دلاورمردی های این عزیزان و همراهی خانواده آنان قدردانی شد.

در این مراسم، معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت مدیر کل آموزش و پرورش استان، به فعالیت های اجتماعی بازنشسته جانباز آقای “علی حمزه لوئیان” جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی در حوزه ایثارگران در زمان اشتغال اشاره کرد و گفت: ایشان به عنوان مشاور مدیرکل در حوزه ایثارگران فعالیتهای شاخصی را در این زمینه انجام داده که تألیف کتاب “پله های آسمان” در سه جلد به همت ایشان و دو تن دیگر از نویسندگان در خصوص زندگی نامه داستانی شهدای آموزش و پرورش استان مرکزی از جمله آنهاست.

گفتنی است، یک نسخه از این کتاب توسط این جانباز پیشکسوت به موزه مفاخر صندوق بازنشستگی کشوری جهت استفاده عموم اهدا شد.

پیگیری مداوم امور مربوط به ایثارگران و فعالیتهای خیرخواهانه ایشان در سایر حوزه ها نیز از جمله کارهایی است که در زمان بازنشستگی نیز به آن می‌پردازند. آقای حمزه لوئیان در زمان جنگ تحمیلی از ناحیه چشم دچار مجروحیت شدند.

همچنین در دیدار صورت گرفته با آقای “محسن غفاری” بازنشسته و جانباز ۴۵ درصد آموزش و پرورش که از ناحیه پا در اثر برخورد با مین در حین تفحص دچار مجروحیت شده اند نیز بخشی از مشکلات و مسایل مربوط به جانبازان در جامعه توسط ایشان و  خانواده شان مطرح و خواهان توجه بیشتر مسئولان جهت رسیدگی به مشکلات این قشر و اجرای دقیق و کامل قوانین مربوط به حوزه ایثارگران شدند.

در این مراسم، “صدیقه حسامی” مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز، تاکید کرد: رویکرد صندوق بازنشستگی کشوری در بزرگداشت یکصدمین سالگرد تاسیس صندوق تجلیل از مفاخر و مشاهیر تحت پوشش صندوق است و جانبازان و ایثارگران نیز جزو مفاخر ما هستند.

وی با اشاره به اینکه یکایک جانبازان شایسته تجلیل و الگو قرار گرفتن هستند بر توجه ویژه صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص ایثارگران و ارج نهادن به تلاش های آنان تاکید کرد.

حسامی اظهارداشت: تلاش ما این است که در مناسبت‌های مختلف، همچون روزخانواده و تکریم بازنشستگان، تجلیل از مفاخر و مشاهیر استانی و مناسبت‌های ملی و مذهبی؛ همواره ایثارگران در زمره محورهای اصلی قرار داشته باشند.

به گفته وی، صندوق بازنشستگی از ظرفیت های موجود در جهت ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و معرفی ایثارگران به جامعه استفاده می کند.

در پایان این دیدارها با اهدای گل، لوح سپاس و یادبود از جانبازان گرانقدر و همسران ایشان تجلیل شد.