مدیر صندوق بازنشستگی استان گیلان:

از نویسنده کتاب «نهضت جنگل از آغاز تا فرجام» تجلیل شد

مدیر صندوق بازنشستگی استان گیلان گفت: از نویسنده کتاب «نهضت جنگل از آغاز تا فرجام» تجلیل شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و به نقل از روابط عمومی مدیریت استان گیلان، “سجاد محمدیان”  به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری طی مراسمی از پژوهشگر گیلانی، دکتر «فریدون شایسته» به همراه مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان و رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش با حضور در منزل ایشان تجلیل کردند.

دکتر فریدون شایسته از مفاخر برجسته گیلان در حوزه تحقیق، پژوهش و نویسندگی است که عشق او به میرزا کوچک خان سبب شد تا کتاب «نهضت جنگل از آغاز تا فرجام» به رشته تحریر در آید.

«سجاد محمدیان» مدیر صندوق بازنشستگی کشوری‌ گیلان در این دیدار خاطر نشان کرد: توجه استاد به گیلان و افتخار آفرینان این استان علی الخصوص میرزا کوچک خان و چند دهه تلاش در معرفی این مرد بزرگ ستودنی است.

«محمد فائزی» مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان یادآور شد: جامعه بزرگ آموزش و پرورش در جای جای این استان افتخار آفرین بوده و این قشر فرهیخته از دوران انقلاب تاکنون در اکثر زمینه ها نقش پر رنگی را برعهده داشته است.

گفتی است دکتر «فریدون شایسته» دارنده مدرک دکتری رشته تاریخ-ایران اسلامی و مدرس دانشگاه، با تخصص در نقد متون تاریخی، گیلان شناسی و نهضت جنگل با تالیف ۹ عنوان کتاب و بیش از ۱۰۰ مقاله، همکاری پژوهشی با سازمان های مختلفی از جمله صداوسیما، بنیاد ایران شناسی، دایرهالمعارف بزرگ اسلامی و همینطور دریافت عنوان پژوهشگر برتر کشور را در کارنامه خود دارد.

در حاشیه این دیدار، از دکتر «فریدون شایسته» درخواست شد تا پژوهشی با موضوع شناسایی مفاخر آموزش و پرورش استان گیلان داشته باشند.

در پایان این مراسم، چندین جلد کتاب توسط آقای دکتر «فریدون شایسته» به موزه صندوق بازنشستگی اهدا شد و «سجاد محمدیان» با اهدای تقدیر نامه و تندیس و هدیه ای به رسم یادبود از ایشان تجلیل کردند.