با حضور مدیر صندوق بازنشستگی استان مازندران انجام شد؛

تجلیل از ۶۷سال تدریس و پژوهش “علی اکبر حسینی شیرازی”

با حضور مدیر صندوق بازنشستگی استان مازندران و رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش این استان از ۶۷سال تلاش استاد «علی اکبر حسینی شیرازی» در حوزه آموزش و پژوهش قدردانی شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان مازندران، با هدف گرامیداشت مفاخر و مشاهیر بازنشسته کشوری استان مازندران و همزمان با ولادت حضرت علی اکبر (ع) و همچنین به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری، روز گذشته (شنبه) از استاد «علی اکبر حسینی شیرازی» استاد برجسته دانشگاه، فرهیخته و پژوهشگر حوزه تاریخ و فلسفه اسلامی، با حضور مدیر صندوق بازنشستگی استان و آقای زلیکانی از رؤسای کانون بازنشستگان آموزش و پرورش طی مراسمی تجلیل شد.

در این دیدار «رضا جعفری» مدیر صندوق بازنشستگی استان مازندران، ضمن تجلیل و تکریم مقام و جایگاه بازنشستگان و پیشکسوتان کشوری، گفت: از استاد گرانقدر درخواست داریم بدلیل وجود مشکلاتی در دوران بازنشستگی در حوزه مسائل جامعه شناسی و مسائل اجتماعی و همچنین سلامت و تندرستی در دوران سالمندی فعالیت تالیفی داشته باشند تا تحلیل شما استاد گرانقدر به یادگار بماند.

«علی اکبر حسینی شیرازی» از جمله مفاخر استان مازندران است که در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۴۰۰ بعنوان چهره ماندگار انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفت.

تالیف آثاری چون ندای ایام، بر مزار حسن، مسائل خانواده، تاریخ اجتماعی ایران، کبیر کوهستان، علامه ایازی، تاریخ تحلیلی اسلام، نبوت و حماسه سرخ از جمله تلاش های ارزشمند این استاد و پژوهشگر مازندرانی در طول ۶۷سال تدریس و آموزش و پژوهش بوده است.