عضو کمیسیون اصل 90:

سامانه نظارت مردمی صندوق بازنشستگی کشوری تخلف و کج روی را به حداقل می‌رساند

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، راه اندازی و رونمایی از سامانه نظارت مردمی صندوق بازنشستگی کشوری را اقدامی شایسته برشمرد و گفت: سایر دستگاه‌ها نیز باید از این اقدام الگو بگیرند چراکه نظارت مردمی تخلف و کج روی را به حداقل می‌رساند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حجت الاسلام و المسلمین «حسین میرزایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، ضمن تأکید بر لزوم شفافیت‌ به ویژه در دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی، گفت: امروزه نیاز به شفافیت یکی از مهم ترین ملزومات کاری ارگان‌های دولتی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: افکار عمومی و رسانه‌ها در خصوص عملکرد بسیاری از شرکت‌های سوال دارند و خواستار شفاف شدن آن و مبارزه با افرادی که آن شرکت‌ها را حیاط خلوت خود می دانند، هستند.

وی مطرح کرد: نظارت نهادی و مردمی و همچنین شفافیت، دو بالی است که می تواند بسیاری از دغدغه ها را برطرف کند. وقتی نظارت مستمر وجود داشته باشد، طبیعتا بسترهای فساد و تخلف نمایان می‌شود و به راحتی می‌توانند مدیران آن را مسدود کنند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس عنوان کرد: اقدام اخیر صندوق بازنشستگی کشوری و رونمایی از سامانه نظارت مردمی، کار بسیار قابل تقدیری است که باید سرلوحه دیگر دستگاه‌ها و نهادها نیز قرار گیرد و امیدواریم این سامانه‌ها روز به روز بیشتر تقویت شود. هرچه این نظارتها بیشتر شود، امکان تخلف و کج روی سخت تر می شود.